Amazon ma już 6,3 mln polskich użytkowników. E-sklepy Media Expert, RTV Euro AGD i Sinsay najbardziej w górę (TOP10)
Allegro pozostaje zdecydowanie najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce, ale w listopadzie zanotowało niewielki wzrost odwiedzalności. Najwięcej zyskały sklepy internetowe Media Expert, RTV Euro AGD i Sinsay, a Amazona odwiedziło już 6,3 mln polskich internautów, o 14 proc. więcej niż przed miesiącem.
W listopadzie br. Allegro jako serwis www i aplikację mobilną odwiedziło 21,79 mln internautów, co dało 73,01 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Allegro na okres zakupowy przed Bożym Narodzeniem wprowadziło kilka promocji dotyczących usługi Smart!: minimalną wartość zamówienia przy dostawie kurierskiej obniżono z 80 do 40 zł (parę dni temu podano, że to zmiana na stałe), roczną cenę usługi obniżono z 49 do 39 zł, testowane są też dostawy w ramach usługi już od zamówień za 1 zł.
Na początku listopada platforma uruchomiła dostawy oparte na własnych automatach paczkowych (działa ich na razie ponad 600), w grudniu wprowadziła je w ośmiu kolejnych miastach.
Eletromarkety przed Empikiem
Po kilkanaście mln internautów odwiedziło dwie inne platformy sprzedażowe. Chiński Aliexpress (strona www i aplikacja mobilna) zanotował 13,07 mln polskich użytkowników i 43,77 proc. zasięgu, a Mediaexpert.pl - 12,19 mln odwiedzających i 40,85 proc. zasięgu. Nieco poniżej pułapu 10 mln znalazł się e-sklep sieci Euro RTV AGD, działający w domenie Euro.com.pl, z 9,57 mln użytkowników i 32,06 proc. zasięgu.
Aliexpress niedawno otworzył pod Łodzią swoje pierwsze w Polsce centrum logistyczne. Platforma rozważa udostępnienie swojej oferty dla polskich sprzedawców.
Oprócz Aliexpress niego w rankingu jest jeszcze jedna zagraniczna platforma bez sklepów stacjonarnych w Polsce - amerykański Amazon, który w listopadzie zanotował 6,32 mln użytkowników i 21,16 proc. zasięgu. W połowie października wprowadził w naszym kraju usługę subskrypcyjną Amazon Prime, kosztującą tyle samo co Allegro Smart! bez promocji.
Platformę Empiku odwiedziło 8,36 mln internautów, co dało 28,01 proc. zasięgu. Służące do handlu odzieżą używaną Vinted miało 7,41 mln użytkowników i 24,81 proc. zasięgu, a sklep internetowy marki ubrań Sinsay (należącej do LPP) - 6,18 mln użytkowników i 20.71 proc. zasięgu.
Platforma internetowa Rossmanna zanotowała 7,18 mln internautów i 24,04 proc. zasięgu, a apteka internetowa DOZ - 6,28 mln użytkowników i 21,05 proc. zasięgu.
W listopadzie zaczyna się sezon zakupów przedświątecznych, więc w porównaniu z październikiem dziesięć platform z rankingu zyskało średnio 10,5 proc. użytkowników. W zeszłym miesiącu miały łącznie 98,35 mln odwiedzających (oczywiście bez współodwiedzalności), a miesiąc wcześniej - 89,01 mln.
Aliexpress bliżej Allegro
Allegro zanotowało wzrost znacznie poniżej średniej. Liczba jego użytkowników zwiększyła się o 775,3 tys., czyli 3,7 proc.
Dużo więcej zyskały platformy z kolejnych miejsc. Na Aliexpress przybyło 1,43 mln internautów (to 12,3 proc. w górę), na Mediaexpert.pl - 2,33 mln (23,7 proc.), a na Euro.com.pl - 1,46 mln (18 proc.).
Jeszcze większy wzrost procentowy osiągnęło Sinsay.com - liczba jego użytkowników poszła w górę o 1,65 mln, czyli 36,3 proc.
Amazon z rekordem w Polsce
Platforma Empiku zanotowała wzrost o 796,2 tys. internautów, czyli 10,5 proc., a Amazon - o 761,4 tys. (13,7 proc.). Ta druga platforma osiągnęła swój rekordowy wynik w Polsce.
Jedyny spadek w zestawieniu nastąpił w przypadku DOZ: liczba użytkowników platformy zmalała o 217,1 tys. (3,3 proc.). Natomiast Vinted zanotowało tylko minimalny wzrost - o 50,7 tys. użytkowników (0,7 proc.).
Dołącz do dyskusji: Amazon ma już 6,3 mln polskich użytkowników. E-sklepy Media Expert, RTV Euro AGD i Sinsay najbardziej w górę (TOP10)