SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Amazon najcenniejszą marką sektora handlu detalicznego

W sektorze handlu detalicznego największe sukcesy odnoszą te marki, które koncentrują się na obecności wszędzie tam, gdzie są ich klienci - wynika z dziewiątej edycji dorocznego badania BrandZ Top 100 realizowanego przez firmę Millward Brown.

Amazon, będący liderem rankingu BrandZ Top 100 wśród marek detalicznych, w 2013 roku zwiększył sprzedaż o 22 proc., podnosząc wartość swojej marki o 41 proc., do 64 mld USD. Działając w branży sprzedaży internetowej i detalicznej, Amazon z powodzeniem wpisuje się we wszystkie aspekty codziennego życia konsumentów i obecnie oferuje odzież, kosmetyki i produkty zdrowotne, filmy i serie produktów spożywczych, skutecznie konkurując z innymi renomowanymi branżami takimi jak internetowi dostawcy żywności czy firmy medialne.

Wartość marki WalMart spadła o 2 proc., ale utrzymała się ona na 2. miejscu w rankingu sektora detalicznego z wyceną na poziomie 35 mld USD. Rezygnując z dużej przestrzeni na rzecz szybkości, WalMart z powodzeniem odpowiedział na wszechobecną potrzebę wygody i związane z tym oczekiwania nabywców, dzieląc niektóre spośród swoich 3,3 tys. wielkich marketów w USA na mniejsze sklepy z położonymi w pobliżu centrami dystrybucji. Pozwoliło mu to na uzyskanie wyższej marży na artykułach przemysłowych dostarczanych do konsumentów wraz z zakupami spożywczymi.

Asda – należąca do właścicieli sieci WalMart brytyjska marka (nr 20 w globalnym rankingu detalistów, wartość marki 4.6 mld USD) przetestowała ideę odbioru towarów tego samego dnia na kilku stacjach metra. Klienci dojeżdżający metrem do pracy składali zamówienia rano, a w drodze powrotnej mogli odebrać zamówione zakupy.

Z kolei Tesco, którego wartość w rankingu spadła o 9% proc., i które obecnie zajmuje miejsce 6. z wartością marki na poziomie 14,8 mld USD, również wprowadziło lokalizacje typu "odbiór za jednym kliknięciem" niedaleko bibliotek i innych obiektów użyteczności publicznej.

W rankingu sektora handlu detalicznego największy wzrost odnotowała IKEA, zwiększając wartość swojej marki o 61 proc. i osiągając pułap 19,4 mld USD dzięki dużej sprzedaży w Chinach, Rosji i USA, gdzie sieć kontynuuje swoją ekspansję. IKEA awansowała także o 24 pozycje w globalnym zestawieniu Top 100, przesuwając się na miejsce 50.

Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, jest badaniem przynoszącym wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie. Uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku business-to-business. Wskaźniki te są następnie łączone z uzyskanymi w badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek danymi z agencji Bloomberg i Datamonitor. W rankingu brane są pod uwagę rozbieżności regionalne. Raport obejmuje ranking oraz analizę najcenniejszych marek w kluczowych regionach świata dla 13 sektorów rynku.

Dołącz do dyskusji: Amazon najcenniejszą marką sektora handlu detalicznego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl