„American Idol” powróci na antenę, kolejne odcinki wyprodukują FremantleMedia i Endemol Shine Group
Firmy producenckie FremantleMedia North America oraz Endemol Shine Group zapowiedziały, że wspólnie zajmą się powrotem do emisji muzycznego talent show American Idol wycofanego przez stację Fox w 2016 roku. Nadawcą odrodzonego programu ma być stacja ABC.
„American Idol" przez 15 sezonów zabawiał Amerykanów i inspirował widzów oraz producentów na całym świecie. Pierwszy raz pojawił się w telewizji w 2002 r. Przez osiem sezonów z rzędu notował rekordowe wyniki oglądalności. W 2006 r., w szczycie popularności ściągał przed ekrany w USA średnio po 12,4 mln widzów w wieku od 18 do 49 lat, czyli grupę którą najbardziej interesują się reklamodawcy.
We wszystkich grupach wiekowych średnia oglądalność kolejnych odcinków wynosiła po 36,4 mln osób. W ub.r. wyniki spadły do poziomu 9,1 mln widzów. Kanał Fox, który pokazywał program postanowił zakończyć jego emisję.
Teraz, według informacji podanych w oficjalnym komunikacie stacja ABC zajmie się powrotem na antenę kultowego talent show. Produkcję programu powierzono dwóm firmom - FremantleMedia North America oraz Endemol Shine Group.
Na razie nie wiadomo kiedy nowy „American Idol” pojawi się w ramówce ABC. Według zapowiedzi w jury programu tak jak wcześniej zasiądą celebryci i autorytety branży muzycznej - w poprzednich sezonach zdolności wokalne uczestników oceniali m.in. Jennifer Lopez, Keith Urban, Paula Abdul, Ellen DeGeneres, Mariah Carey, Nicki Minaj oraz Simon Cowell.
„American Idol” zdobył dotąd 67 nominacji do nagrody Emmy, 14 statuetek Grammy i dwa Złote Globy.
Dołącz do dyskusji: „American Idol” powróci na antenę, kolejne odcinki wyprodukują FremantleMedia i Endemol Shine Group