SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Publico24 ma zmienić rynek wydawniczy. Za 19,90 zł miesięcznie będzie oferować dostęp do ponad 50 tytułów

Publico24 oferuje nowy model dystrybucji prasy. Przedsiębiorcy zamiast drukowanych gazet czy magazynów mogą zaoferować swoim klientom elektroniczne wydania w punktach handlowo-usługowych. Od września planowane jest także uruchomienie abonamentu dla indywidualnych użytkowników, w modelu znanym z takich platform jak Spotify czy Netflix za 19,99 zł miesięcznie.

Piotr PrzewrockiPiotr Przewrocki

Publico24 oferuje dostęp do 50 tytułów prasowych w ramach usługi wirtualnego kiosku. Kiosk jest aktywowany na telefonie użytkownika specjalnym beaconem, dzięki czemu czytelnik ma dostęp do prasy za darmo. Technologia oparta o beacony jest dostępna dzięki przedsiębiorcom - właścicielom kawiarni, którzy opłacając stały abonament, udostępniają swoim klientom możliwość przeglądu codziennej prasy. Dzięki temu czytelnicy mają dostęp do gazet za darmo, a wydawcy otrzymują zapłatę od firmy za wyświetlane reklamy.

Jak to działa Publico24?

Użytkownik smartfona może połączyć się za pośrednictwem wi-fi lub bluetootha z tzw. beaconem (z urządzeniem umożliwiającym dostęp do prasy) i otrzymać możliwość przeglądu wybranych tytułów. W pobliżu beacona i do dwóch godzin od zerwania połączenia, za darmo i bez ograniczeń może czytać pobraną e-gazetę.  Dzięki technologii HTML5 może dopasować jej treść do ekranu, bez konieczności jej przybliżania czy oddalania.

- Stworzyliśmy kiosk cyfrowy, ale inny niż funkcjonowały do tej pory. Oprócz tego, że za każde wydanie można zapłacić cenę okładkową, otrzymać je i przeczytać, oferujemy też usługę firmom takim jak hotele, kawiarnie, punkty obsługi, ale też miejsca użyteczności publicznej. Będąc w takim miejscu użytkownik, klient hotelu, kawiarni, restauracji czy warsztatu samochodowego może skorzystać bezpłatnie z całej dostępnej prasy. Łączy się za darmo, za pośrednictwem beaconów lub sieci wi-fi. Taki wygodny kanał dystrybucji daje również nowe możliwości reklamodawcom - tłumaczył wczoraj na konferencji Piotr Przewrocki z Publico24.

Oferta Publico24 skierowana jest do przedsiębiorców, którzy chcą przyciągnąć klientów poprzez umożliwienie dostępu do bieżącej prasy. Do tej pory współpracę z firmą nawiązała m.in. sieć kawiarni So!Coffee (obecnie to 63 punkty), FlixBus (trwają testy autobusu na trasie Warszawa-Zakopane, sieć planuje wdrożyć to rozwiązanie w 150 autokarach) czy z Iqos.

Przedsiębiorca, który chce, aby usługa była dostępna w jego punkcie, płaci abonament w cenie 100-500 złotych miesięcznie.

Piotr Przewrocki z Publico24 przekonuje, że do końca roku otwartych zostanie do 2 tys. punktów dostępowych, w których użytkownicy będą mogli korzystać z prasy za pośrednictwem aplikacji.

Nowy numer w wersji elektronicznej za opłatą

Indywidualny użytkownik za pośrednictwem wirtualnego kiosku ma także możliwość dostępu do prasy codziennej poprzez aplikację w swoim telefonie. Może kupić wydanie w wersji elektronicznej w cenie detalicznej, określonej przez wydawcę.

Publico24 od września planuje uruchomienie abonamentu dla indywidualnych użytkowników, w modelu znanym z takich platform jak Spotify czy Netflix, polegającym na co miesięcznej opłacie za dostęp do dedykowanych treści. Za 19,90 zł mamy dostać do całej oferty e-kiosku. 

Aplikacja jest dostępna do ściągnięcia za darmo w systemie iOS oraz Android z App Store i Google Play. Można w niej znaleźć takie tytuły jak „Tygodnik Powszechny”, „Newsweek”, „Gość Niedzielny”, „National Geographic”, „Puls Biznesu”, „Dziennik Gazeta Prawna”, „Elle”, „Gala” czy „Glamour”. Wydanie może przeczytać użytkownik iPada, iPhona, tabletu, smartphona, Kindle’a i innego urządzenia mobilnego.

Firma prognozuje, że w 2018 roku osiągnie wynik 6 mln pobrań prasy, co ma przekonać reklamodawców, że reklama w e-tytułach udostępnianych przez Publico24 się opłaca. Standardowo firma umieszcza jedną ofertę reklamową na ok. 10 stron.

Publico24 to jedna z firm wspieranych przez Microsoft Polska. Jej prezesem jest Marek Szymczakowski, a współtwórcą Piotr Przewrocki – inwestor i anioł biznesu. Pilotaż aplikacji Publico24 Newsstand miał miejsce pod koniec 2016 roku.

Dołącz do dyskusji: Publico24 ma zmienić rynek wydawniczy. Za 19,90 zł miesięcznie będzie oferować dostęp do ponad 50 tytułów

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jagoda
Jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie zanim wydawcy zrozumieją, że nie jest problemem forma dystrybucji prasy codziennej tylko kwestia zachęcenia nowych czytelników do tego, że warto wydać pieniądze na gazetę
odpowiedź
User
conf
pomysł godny pochwały - kwestia tylko czy będzie możliwość tworzenia dowolnych pakietów przez użytkownika- np coś wywalić i na to miejsce coś nowego
odpowiedź
User
XYZ
Do Jagoda. Są tytuły na które warto wydać pieniądze, są takie na które nie warto. Są strony na które warto wejść, są takie na które nie... Oczywiście że wydawcy są problemem, tak samo jak dziennikarze, naczelni itd...
odpowiedź