SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Blue City z beaconami będzie informować o promocjach

Za pośrednictwem 120 elektronicznych beaconów klienci warszawskiego centrum handlowego Blue City będą otrzymywać na komórki powiadomienia o promocjach, rabatach i ofertach sprzedawców. Firmy uzyskają zaś dane na temat preferencji i zachowań klientów.

Funkcjonowanie platformy polega na tym, że 120 czujników zamontowanych na terenie centrum handlowego za pomocą protokołu bluetooth low energy (BLE) przesyła informacje do smartfonów klientów, którzy zainstalują odpowiednią aplikację. Dzięki temu osoby odwiedzające Blue City będą powiadamiane o nowych promocjach, rabatach i innych akcjach marketingowych przygotowanych przez sprzedawców prowadzących swoje sklepy w warszawskim centrum.

- Od kilku miesięcy obserwowaliśmy wzrost zainteresowania tematem beaconów w branży retail. Wdrożenie wykorzystujące beacony jest konsekwencją strategii Blue City, która duży nacisk kładzie na innowacyjne rozwiązania mające na celu wsparcie sprzedaży - tłumaczy Krzysztof Sajnóg, dyrektor ds. marketingu centrum. - Z naszej perspektywy ważne było wybranie firmy, która oprócz hardware’u, czyli samych nadajników, zaoferuje nam system do zarządzania komunikacją, aplikację, dzięki której notyfikacje będą docierać do klientów galerii oraz rozbudowany moduł raportowania. Zdecydowaliśmy się na współpracę z firmą Qpony, ponieważ jej oferta wyróżnia się na tle konkurencji, a przede wszystkim daje nam dostęp do nowoczesnego kanału komunikacji z klientami.

Za uruchomienie i funkcjonowanie systemu Q-Beaconów w Blue City odpowiada poznański startup Qpony, który stworzył także mobilną aplikację przeznaczoną do obsługi czujników.

Marcin Lenkiewicz, dyrektor sprzedaży Qpony, zaznacza, że oprócz docierania z informacjami do klientów zadaniem Q-Beaconów jest także dostarczanie danych do analizy, a liczba czujników, w razie potrzeby, może zostać w każdej chwili zwiększona. - Nie jest sztuką zamontowanie setek nadajników do mierzenia ruchu w galerii handlowej - wyjaśnia Lenkiewicz. - Najważniejsze to wyciągnięcie wniosków z zebranych danych i wykorzystanie ich w celu wsparcia sprzedaży.

Mobilna aplikacja Qpony jest dostępna na platformy iOS, Android oraz Windows Phone.

Dołącz do dyskusji: Blue City z beaconami będzie informować o promocjach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl