Apple zmienia globalną strategię marketingową. Stawia na internet
Koncern Apple zmienia strategię komunikacji, co skutkuje zmianami w relacjach z agencją TBWA/Media Arts Lab. Firma chce usprawnić działania marketingowe, skupi się na internecie i kampaniach regionalnych.
Apple chcąc usprawnić swoje działania marketingowe na poziomie globalnym zmienia zasady dotychczasowej współpracy z obsługującą go agencją reklamową TBWA/ Media Arts Lab. Firma chce skupić się bardziej na tworzeniu internetowych i regionalnych kampanii niż na dużych kampaniach marki przygotowanych na rynki globalne.
W związku z tym w agencji TBWA/ Media Arts Lab wprowadzane są zmiany. Prowadzona reorganizacja ma poskutkować nowym modelem operacyjnym w funkcjonowaniu agencji. Zmiany te mają poskutkować redukcją działań w takich obszarach, jak lokalizacja i dalszymi inwestycjami w takie obszary, jak szeroko pojęty digital, social media, analityka danych, tworzenie treści content marketingowych i bardziej zróżnicowanych rozwiązań strategicznych. TBWA zwiększy też integrację z domem mediowym OMD.
Obniżenie przez Apple wydatków na działania marketingowe spowodowało redukcję zatrudnienia w pracującej dla tego koncernu agencji TBWA/ Media Arts Lab w biurze w Los Angeles i innych biurach agencji na świecie. Agencja nie ujawnia jednak liczby zwolnionych osób.
Obecnie Apple chce przeznaczyć większą część wydatków marketingowych na działania regionalne, ograniczając tym samym wydatki na szerokie działania prowadzone na poziomie globalnym.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że największa redukcja zatrudnienia w TBWA/ Media Arts Lab dotknęła zespoły zajmujące się reklamą ATL, wzmocniono natomiast zespoły zajmujące się reklamą w mediach internetowych i social mediach.
Z analizy aktywności reklamowej Apple wynika, że firma teraz stawia bardziej na emisję 15 sek. reklam na takich platformach jak Facebook czy Instagram niż w telewizji linearnej.
Dołącz do dyskusji: Apple zmienia globalną strategię marketingową. Stawia na internet