SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kolejny serwis streamingowy może wprowadzić pakiet z reklamami

Pakiety z reklamami wdrożą w najbliższym czasie Netflix i Disney+, a w USA tańszy plan oferuje też HBO Max. Do podobnego kroku przymierza się też Apple TV+. Z nieoficjalnych informacji wynika, że wstępne rozmowy w tej sprawie z przedstawicielami branży reklamowej już trwają.

Apple kilka miesięcy temu chciało postawić na nietypową sprzedaż czasu reklamowego. W planach ma być podobno zbudowanie własnej platformy reklamowej, opartej na API (interfejsie programowania aplikacji). W podobny sposób Google i Microsoft sprzedają reklamy w swoich wyszukiwarkach.

Później Apple miał zmienić zdanie i postawić na opracowanie popytowej Demand Side Platform (DSP) do rezerwacji powierzchni reklamowej. Na rynku amerykańskim Apple TV+ już wyświetla reklamy w swoich transmisjach z meczów Major League Baseball, ale te reklamy zostały sprzedane przez samą ligę, a nie koncern.

Kiedy pojawi się tańszy pakiet Apple TV+?

Jedno ze źródeł Digiday zdradziło, że Apple poprosił domy mediowe, aby odłożyły pieniądze klientów w IV kwartale br. Może to oznaczać, że pakiet z reklamami pojawi się na początku 2023 roku. Przedstawiciele branży reklamowej w USA oceniają, że Apple TV+ może być atrakcyjnym miejscem do umieszczenia spotów. Jest bowiem jednym z ostatnich serwisów streamingowych, które takich pakietów za oceanem nie oferują.

Szacuje się, że już teraz przychody reklamowe Apple to okolo 4 mld dol. rocznie. Reklamy są umieszczane m.in. w sklepie z aplikacjami App Store, ale też w aplikacjach typu Apple News. Analitycy JP Morgan szacują, że w najbliższych latach przychody reklamowe Apple wzrosną do 6 mld dol. Przyczynią się do tego dobre wyniki sprzedażowe smartfonów. Counterpoint Research szacuje, że udział iPhone'ów w amerykańskim rynku przekroczył 50 proc. i tym samym jest wyższy niż w przypadku urządzeń z Androidem od Google.

W mniejszym stopniu za wzrost będzie odpowiadać Apple TV+, któremu daleko do gigantów streamingu. Platforma ma około 25 mln subskrybentów. Z prognozy Digital TV Research wynika, że do 2026 roku będzie ich 36 mln. Dostęp do niej często jest oferowany promocyjnie po zakupie urządzeń od Apple. W Polsce miesięczna subskrypcja kosztuje 24,99 zł.

Netflix , Disney+ i HBO Max z tańszymi pakietami

Na początku listopada pakiet z reklamami Netfliksa pojawi się w pierwszych 12 krajach. To: Stany Zjednoczone, Australia, Brazylia, Francja, Hiszpania, Japonia Kanada, Korea Południowa, Meksyk, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy. W Wielkiej Brytanii podstawowy pakiet reklamowy będzie kosztował 4,99 funtów (27,73 zł). W Stanach Zjednoczonych cena zaś wyniesie 6,99 dolarów (34,33 zł). We Francji cenę pakietu z reklamami ustalono na 5,99 euro (28,70 zł). Subskrybenci tańszego planu będą mogli oglądać treści platformy jedynie w rozdzielczości 720p, a czas trwania reklam wyniesie od 4 do 5 minut na godzinę.

Zapowiadana od pewnego czasu wersja Disney+ z reklamami wystartuje w USA 8 grudnia. Miesięczna subskrypcja będzie kosztowała 7,99 dolara, czyli tyle ile obecnie trzeba płacić za korzystanie z platformy bez reklam. W 2023 roku opcja ma zadebiutować na innych rynkach.

Na razie nie wiadomo czy także w Polsce, gdzie platforma działa od połowy czerwca. W USA także HBO Max jest oferowany z reklamami. Subskrybenci tańszego pakietu płacą 9,99 dol. miesięcznie zamiast 14,99 dol. Z badania firmy Antenna wynika, że opcję z reklamami wybrało tylko 12 proc. klientów platformy.

Dołącz do dyskusji: Kolejny serwis streamingowy może wprowadzić pakiet z reklamami

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Razor
Za chwilę wszystkie te firmy udławią się tymi reklamami. Ludzie wybierają VOD między innymi dlatego, że brak jest w nich reklam. Jeśli wszyscy tak chętnie będą się w nie pchali, w zamian za niewiele dające obniżki miesięcznej subskrypcji, to będzie dla nich jak strzał w kolano. Niestety jak widać management jest ślepy. Obudzą się dopiero wtedy gdy liczba subskrypcji mimo teoretycznie niższych kosztów nie tylko nie będzie wzrastać, ale stanie w miejscu lub nadal będzie spadać. Dotyczy to zwłaszcza tego pazernego Netflixa.
odpowiedź
User
Mgr z MBA
ć management jest ślepy.

Nie, nie jest - on chce dostać na święta wysoką premię , najlepiej w akcjach aby nie płacić podatku
odpowiedź
User
TT
W przypadku Apple-a taki pakiet nie ma większego sensu. Nikt nie wykupuje samodzielnego pakietu Apple TV+ za 24,99 zł, skoro za tą samą cenę można nabyć Apple One (który zawiera i Apple TV+, i Apple Music oraz Apple Arcade i iCloud 50GB).
odpowiedź