Reklamy „tokenów kibica” Arsenalu Londyn zakazane
Brytyjski regulator rynku reklamowego ASA (Advertising Standards Authority) zakazał promowania "tokenów fanów" piłkarskiego klubu Arsenal Football Club. Powód? Wprowadzanie kibiców w błąd co do ryzyka związanego z inwestycjami w kryptowaluty.
W wydanym stanowisku Advertising Standards Authority (ASA) stwierdza, że londyński klub "wykorzystywał niedoświadczenie lub łatwowierność konsumentów, trywializując inwestycje w aktywa kryptowalutowe, wprowadzając ich w błąd co do ryzyka inwestycji i nie dając jasno do zrozumienia, że 'token' był aktywem kryptowalutowym".
Arsenal Londyn: starannie kierowaliśmy komunikację
- Bardzo poważnie podchodzimy do naszych obowiązków związanych z marketingiem skierowanym do fanów. Starannie rozważyliśmy komunikację z fanami dotyczącą naszych promocji i dostarczyliśmy informacje dotyczące ryzyka finansowego - stwierdzono w oświadczeniu Arsenalu.
Klub w wydanym stanowisku dodał, że będzie starał się uzyskać niezależną ocenę orzeczenia "w celu uzyskania większej jasności na temat obecnego stanowiska ASA".
ASA zakwestionowała dwie reklamy „tokenów kibica” Arsenalu Londyn. Pierwszą opublikowano w sierpniu br. z podpisem „$AFC Fan Token: Wszystko, co musisz wiedzieć”. Druga trafiła na profil klubu na Facebooku z hasłem „$AFC już teraz na żywo”. Na fanpage zadano kibicom pytanie „Jaką piosenkę chcesz usłyszeć, gdy wygramy? Pobierz aplikację Socios, aby odebrać swój token i zagłosuj”.
Dołącz do dyskusji: Reklamy „tokenów kibica” Arsenalu Londyn zakazane