Astronautka odkrywa nowe przestrzenie w kuchni w nowej reklamie IKEA
Sieć sklepów IKEA rozpoczęła na polskim rynku nową kampanię reklamową, w której promuje różne rozwiązania do kuchni. Jej bohaterką jest astronautka.
Nowa kampania IKEA pokazuje, że nawet w najmniejszej kuchni można odkryć nieznaną przestrzeń i znaleźć więcej miejsca, dzięki sprytnym, łatwym w instalacji rozwiązaniom. Zmiany nie muszą być drogie i radykalne, a mają sprawić, że będzie żyć się lepiej. Działania reklamowe wskazują, że aby wprowadzić zmianę na lepsze, wystarczy kilka małych, niedrogich, ale pomysłowych rozwiązań.
W reklamach promowane są m.in. takie produkty, jak kosz ze stali proszkowanej z klipsem PÅLYCKE, półeczki ÖBONÄS mocowane do glazury, szyby lub lodówki za pomocą przyssawek, półka VARIERA wstawiana do szafek.
Bohaterką kampanii jest astronautka, bo w ten sposób IKEA chce pokazać, że właśnie tak może się poczuć każdy, kto z pomocą rozwiązań tej marki odkryje nowe przestrzenie w swojej kuchni – niczym eksplorujący nieznane obszary pozaziemskie badacz.
Akcja dzieje się w kosmosie
Twórcy kampanii znów postawili na filmową wizję spotu reklamowego. To już czwarta odsłona, między innymi po najbardziej stylowej kampanii IKEA, nawiązującej do serialu w stylu "Dynastii" z lat 80, czy do filmowych pogromców potworów w spocie reklamowym ‘Z IKEA wszystko Ci się ułoży’, przedstawiającym walkę z plątaniną kabli, niczym z wielkim wielogłowym smokiem. Tym razem scenka dzieje się w kosmosie, astronautka lewituje w przestrzeni, a produkty IKEA przesuwają się obok niej niczym zawieszone w próżni. W tle słychać epicką muzykę Richarda Straussa wykorzystaną w filmie "Odyseja Kosmiczna". Kiedy aktorka sięga po obiekt, okazuje się, że tak naprawdę znajduje się we własnej kuchni, gdzie odkrywa właśnie nowe miejsca.
- Celem IKEA od lat jest inspirowanie do zmian na lepsze. Nawet drobiazgi są w stanie sprawić, że poczujemy się lepiej w swoim domu. Według naszego ostatniego raportu IKEA Życie w domu 2022, ponad 60 procent Polek i Polaków jest sfrustrowanych nieporządkiem panującym w ich mieszkaniach oraz brakiem miejsca. W IKEA wiemy najlepiej jak temu zaradzić, dlatego dzielimy się tą wiedzą i pomysłami – mówi Karolina Szabłowska, kierowniczka ds. komunikacji marketingowej IKEA Retail Polska
Szeroki zasięg, wsparcie influencerów
Ogólnopolska kampania wystartowała 14.04.2023 r. Do jej rozpowszechnienia wykorzystywane są szeroko zasięgowe media, takie jak telewizja (spoty 30” i 2x 15”) i digital (spoty 2x 30”, 2x 15” 5x6”), a w ramach niego działania display: video (YouTube), serwisy VOD oraz media społecznościowe (Instagram, Facebook, Tik Tok) i współpraca z influencerami. Wykorzystano także Google i programy lojalnościowo-rabatowe. Pojawią się także nowe treści na kanałach własnych marki. O kampanii będzie można usłyszeć również w radio oraz serwisach audio. Przygotowano też aktywacje dla klubowiczów IKEA Family.
Za produkcję spotów do telewizji i digitalu odpowiada FilmReaktor. Reżyserią zajął się Łukasz Zabłocki, a scenografią Zuzanna Słomiska we współpracy z Katarzyną Jaros - Puzio - projektantką oraz krajową liderką ds. architektury wnętrz, IKEA Retail, Polska). Kampanię stworzyła agencja VMLY&R Polska. Za strategię odpowiada Ewa Sypien, kreację przygotował team Dorota Piekarska, Paulina Weisgerber i Natalia Borawska, Magdalena Michalska odpowiadała za produkcję z ramienia agencji a za proces i client engagement - Aleksandra Maleszyk. Mediami, planowaniem i zakupem zajęła się agencja Wavemaker, komunikacją PR – Garden of Words, a działaniami klubu IKEA Family – Loyality Point.
Dołącz do dyskusji: Astronautka odkrywa nowe przestrzenie w kuchni w nowej reklamie IKEA