SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ATM Grupa ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku. Więcej z produkcji tv, mniej z reklam w ATM Rozrywka

W pierwszym kwartale br. ATM Grupa zanotowała wzrost wpływów do 45,47 mln zł i spadek zysku netto do 3,68 mln zł. Wyższe przychody i zysk osiągnęła w segmencie produkcji telewizyjnej, natomiast zmalały wpływy z reklam w kanale ATM Rozrywka.

Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy Andrzej Muszyński, prezes ATM Grupy

Wpływy ATM Grupy ze sprzedaży i dotacji wyniosły w minionym kwartale 45,47 mln zł, o 12,4 proc. więcej niż rok wcześniej (40,43 mln zł). Jednocześnie znacząco wzrosły koszty sprzedanych usług - z 34,43 do 38,43 mln zł.

Firma zanotowała wzrost zysku brutto ze sprzedaży (z 6,12 do 7,16 mln zł). Natomiast mocno zmalały jej pozostałe wpływy operacyjne (z 1,96 do 1,09 mln zł) i udział w wynikach netto wspólnych przedsięwzięć (z 1,74 mln zł do 139 tys. zł).

Zysk netto spółki wyniósł 3,68 mln zł, co wobec 5,19 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 29,1 proc.

Głównym segmentem działalności ATM Grupy jest produkcja telewizyjna - w minionym kwartale zanotowała tam 64,1 proc. swoich wszystkich wpływów ze sprzedaży (wobec 65,6 proc. rok wcześniej).

Przychody firmy w tym segmencie wzrosły w skali roku z 26,77 do 29,23 mln zł, a zysk netto - z 1,18 do 1,48 mln zł. Zwiększyły się również wskaźniki EBITDA.

Spółka podaje, że wzrost wpływów wynika z realizacji nowych produkcji, m.in. serialu „Sprawiedliwi - Wydział Kryminalny” dla Polsatu i drugiego sezonu „Watahy” dla HBO. Wylicza również, że w minionym kwartale nadal realizowała seriale „Pierwsza miłość”, „Świat według Kiepskich”, „Policjantki i policjanci”, „Ojciec Mateusz”, „Dziewczyny ze Lwowa” i „Druga szansa”.

Z zarządzania aktywami trwałymi (czyli m.in. wynajmu sprzętu zdjęciowego i filmowego) ATM Grupa zanotowała 10,61 mln zł wpływów (o 1,6 mln zł mniej niż rok wcześniej) i 987 tys. zł zysku netto (po spadku o 792 tys. zł w skali roku).

Firma wyjaśnia, że w zeszłym kwartale miała mniej zleceń wynajmu sprzętu, jej spółka zależna ATM System sprzedała zasoby, które ostatnio były mało wykorzystywane. Ponadto zainwestowała w budowę studia filmowego w Warszawie oraz kupno wozu HD.

W segmencie nadawania telewizyjnego - obejmującym stację ATM Rozrywka i lokalnego operatora Echo 24, w którym Grupa ATM ma 33 proc. udziałów - wpływy ze sprzedaży zmalały o 508 tys. zł do 4,99 mln zł, a zysk netto - z 602 do 157 tys. zł.

Grupa ATM podaje, że wpływy ze sprzedaży czasu reklamowego w ATM Rozrywka zmalały o 4 proc. Ponadto firma w ub.r. sprzedała 67 proc. udziałów Echo 24.

Według danych Nielsen Audience Measurement w kwietniu br. ATM Rozrywka zanotowała 0,8 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej.

Pozostałe wpływy ATM Grupy (pochodzące głównie ze sprzedaży nieruchomości oraz odsetek od lokat i pożyczek) zwiększyły się rok do roku z 413 tys. zł aż do 5,32 mln zł. Wynika to głównie ze sprzedaży większej liczby domów z inwestycji prowadzonych przez ATM Inwestycje w Ślęzy i Bielanach Wrocławskich.

Dołącz do dyskusji: ATM Grupa ze wzrostem wpływów i spadkiem zysku. Więcej z produkcji tv, mniej z reklam w ATM Rozrywka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl