Atmedia tracą kolejne stacje. Kanały Universala przechodzą do Polsat Media
Polsat Media od stycznia 2014 roku przejmie sprzedaż reklam w kanałach filmowych 13 Ulica, Universal Channel oraz Scifi Universal należących do Universal Networks International. Obecnie stacje te są w portfolio Atmedia.
- Rozszerzenie oferty o stacje tak renomowanego nadawcy nie tylko zwiększy nasz udział w rynku, ale będzie uzupełnieniem naszego pakietu kanałów tematycznych o atrakcyjne stacje, dynamicznie rozwijające się na polskim rynku. W ostatnim czasie nasze portfolio tematyczne stale rośnie, a dołączenie kanałów UNI będzie kolejnym znaczącym wzmocnieniem naszej oferty dla reklamodawców - mówi Stanisław Janowski, dyrektor zarządzający Polsat Media.
- Z nowymi partnerami będziemy szukać synergii w innych obszarach wykraczających poza sprzedaż reklam - dodaje Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat. Trzeba dodać, że już od wiosny tego roku wszystkie stacje Universala są dostępne w Cyfrowym Polsacie, który obecnie jest jedyną platformą satelitarną dystrybuującą te kanały.
Jak informowaliśmy, w ostatnim czasie kanały należące do UNI przeszły zmiany. 13th Street Universal zmienił w połowie miesiąca nazwę na 13 Ulica (więcej na ten temat), a Universal Channel zyskał nowe logo i hasło promocyjne (poznaj szczegóły). Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że łączny udział stacji 13 Ulica, Universal Channel i SciFi Universal w sierpniu br. wyniósł 0,49 proc. w grupie 4+ i 0,36 proc. w grupie 16-49.
Dzięki porozumieniu z UNI, portfolio kanałów obsługiwanych przez Polsat Media wzrośnie do 28 stacji. Universal Networks International to piąty międzynarodowy koncern mediowy, po A+E Networks, BBC Worldwide, Viasat Broadcasting oraz Food Network, którego kanały znajdą się w ofercie Polsat Media. Poza tym broker sprzedaje oczywiście reklamy w kanałach Polsatu, a także w Superstacji i ATM Rozrywce. Spółka reprezentuje również ofertę reklamową platformy internetowej ipla i PRN Polska.
Do końca roku reklamy w stacjach UNI sprzedają Atmedia. - Decyzja NBC nie została poprzedzona przetargiem, nie znamy więc powodów zmiany. Można się domyślać, że kluczowa była tu kwestia dystrybucji kanałów Universal Networks - mówi Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group - W najbliższych miesiącach mocno koncentrujemy się na działaniach nowobiznesowych, a o ich pierwszych efektach już informowaliśmy - dodaje.
W przeszłości Atmedia na rzecz Polsat Media straciły stacje koncernów BBC Worldwide i A+E Networks. Od 1 października br. natomiast z jej portfolio znikły kanały The Walt Disney Company, które sprzedaje teraz TVN Media (więcej na ten temat). Wiosną 2014 roku Atmedia mają jednak poszerzyć ofertę o nowe naziemne stacje Stopklatka TV (dowiedz się więcej) i Fokus TV (poznaj szczegóły).
Dołącz do dyskusji: Atmedia tracą kolejne stacje. Kanały Universala przechodzą do Polsat Media
nie wróżę, że ta firma przetrwa do końca 2014 roku ...