SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Atmedia tracą kolejne stacje. Kanały Universala przechodzą do Polsat Media

Polsat Media od stycznia 2014 roku przejmie sprzedaż reklam w kanałach filmowych 13 Ulica, Universal Channel oraz Scifi Universal należących do Universal Networks International. Obecnie stacje te są w portfolio Atmedia.

- Rozszerzenie oferty o stacje tak renomowanego nadawcy nie tylko zwiększy nasz udział w rynku, ale będzie uzupełnieniem naszego pakietu kanałów tematycznych o atrakcyjne stacje, dynamicznie rozwijające się na polskim rynku. W ostatnim czasie nasze portfolio tematyczne stale rośnie, a dołączenie kanałów UNI będzie kolejnym znaczącym wzmocnieniem naszej oferty dla reklamodawców - mówi Stanisław Janowski, dyrektor zarządzający Polsat Media.

- Z nowymi partnerami będziemy szukać synergii w innych obszarach wykraczających poza sprzedaż reklam - dodaje Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat. Trzeba dodać, że już od wiosny tego roku wszystkie stacje Universala są dostępne w Cyfrowym Polsacie, który obecnie jest jedyną platformą satelitarną dystrybuującą te kanały.

Jak informowaliśmy, w ostatnim czasie kanały należące do UNI przeszły zmiany. 13th Street Universal zmienił w połowie miesiąca nazwę na 13 Ulica (więcej na ten temat), a Universal Channel zyskał nowe logo i hasło promocyjne (poznaj szczegóły).  Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że łączny udział stacji 13 Ulica, Universal Channel i SciFi Universal w sierpniu br. wyniósł 0,49 proc. w grupie 4+ i 0,36 proc. w grupie 16-49.

Dzięki porozumieniu z UNI, portfolio kanałów obsługiwanych przez Polsat Media wzrośnie do 28 stacji. Universal Networks International to piąty międzynarodowy koncern mediowy, po A+E Networks, BBC Worldwide, Viasat Broadcasting oraz Food Network, którego kanały znajdą się w ofercie Polsat Media. Poza tym broker sprzedaje oczywiście reklamy w kanałach Polsatu, a także w Superstacji i ATM Rozrywce. Spółka reprezentuje również ofertę reklamową platformy internetowej ipla i PRN Polska.

Do końca roku reklamy w stacjach UNI sprzedają Atmedia. - Decyzja NBC nie została poprzedzona przetargiem, nie znamy więc powodów zmiany. Można się domyślać, że kluczowa była tu kwestia dystrybucji kanałów Universal Networks - mówi Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group - W najbliższych miesiącach mocno koncentrujemy się na działaniach nowobiznesowych, a o ich pierwszych efektach już informowaliśmy - dodaje.

W przeszłości Atmedia na rzecz Polsat Media straciły stacje koncernów BBC Worldwide i A+E Networks. Od 1 października br. natomiast z jej portfolio znikły kanały The Walt Disney Company, które sprzedaje teraz TVN Media (więcej na ten temat). Wiosną 2014 roku Atmedia mają jednak poszerzyć ofertę o nowe naziemne stacje Stopklatka TV (dowiedz się więcej) i Fokus TV (poznaj szczegóły).

Dołącz do dyskusji: Atmedia tracą kolejne stacje. Kanały Universala przechodzą do Polsat Media

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mikołaj K.
Zły pieniądz wypiera dobry pieniądz. Narobili mądrych badań, napyskowali na zaniżony panel badawczy, to się Polsat i TVN zabrały za uspokojenie towarzystwa.
odpowiedź
User
ekspert
oj at media ciężko przędą, ciekawe kto odejdzie następny...

nie wróżę, że ta firma przetrwa do końca 2014 roku ...
odpowiedź
User
Obserwator123
Cóż... widomo duopolu już krąży nad rynkiem reklamowym... Oby się Atmedia szybko odbiły, bo to niczego dobrego nie wróży.



odpowiedź