'Auto Świat' liderem pism motoryzacyjnych, 'Top Gear' w dół o 17proc.
W lipcu 2009 roku większość tytułów z segmentu pism motoryzacyjnych(tygodniki i miesięczniki) zanotowało spadek sprzedaży w porównaniuz analogicznym miesiącem 2008 roku. Liderem segmentu był "AutoŚwiat", spada sprzedaż "Top Gear".
Sprzedaż ogółem tygodnika "Auto Świat" (AxelSpringer Polska) wyniosła w lipcu 2009 r. 100 858 egz., co wstosunku do lipca 2008 roku oznacza spadek o 8 proc. - wynika zdanych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się tygodnik "Motor"(Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 91 730 egz. (spadek o10 proc.).
Trzecia pozycja przypadła miesięcznikowi "TopGear" (Burda Media Polska), który na polskim rynkuzadebiutował w marcu 2008 roku. Jego sprzedaż w lipcu 2009 r.wyniosła 76 210 (w dół o 17 proc.).
lipiec | ||
2009 | 2008 | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Auto Świat* | 100858 | 105 215 |
Motor* | 91 730 | 101 961 |
Top Gear | 76 210 | 92 570 |
Auto ŚwiatPoradnik | 45 182 | 39 386 |
Auto, Motor iSport | 35 687 | 51 923 |
Auto - Moto MagazynZmotoryzowanych | 34 318 | 39 655 |
Świat Motocykli | 29 705 | 30 554 |
Automobilista | 11 142 | 9 304 |
Classic Auto | 8 540 | 9008 |
Magazyn RajdowyWRC | 8 216 | 8 184 |
Porównując dane z lipca br. do danych z poprzedniegomiesiąca można stwierdzić, że najwięcej stracił "Motor".
2009 | ||
lipiec | czerwiec | |
ZKDP | Sprzedaż ogółem | |
Auto Świat* | 100858 | 98 388 |
Motor* | 91 730 | 101079 |
Top Gear | 76 210 | 76 319 |
Auto ŚwiatPoradnik | 45 182 | 38 045 |
Auto, Motor iSport | 35 687 | 29 944 |
Auto - Moto MagazynZmotoryzowanych | 34 318 | 39 023 |
Świat Motocykli | 29 705 | 31 111 |
Automobilista | 11 142 | 11 108 |
Classic Auto | 8 540 | 7 259 |
Magazyn RajdowyWRC | 8 216 | 7 805 |
* -"Auto Świat" i "Motor" to tygodniki, natomiast pozostałetytuły wymienione w zestawieniu są miesięcznikami.
Dołącz do dyskusji: 'Auto Świat' liderem pism motoryzacyjnych, 'Top Gear' w dół o 17proc.