Właściciel AXN: Chcemy się dalej rozwijać w Polsce. Będzie nowy szef programowy
Firma Antenna Group, właściciel Antenna Entertainment, nadawcy kanałów AXN, przeprowadziła zwolnienia w polskim oddziale. Kim Poder, COO Antenna Group i CEO Antenna Entertainment, zapewnia jednak, że nadawca nie zniknie z naszego kraju. - Jesteśmy w Polsce, bo mamy wobec niej długofalowy plan i chcemy się tu dalej rozwijać. W miarę rozwoju stworzymy w Polsce nowe stanowiska - zapowiada w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Antenna Group przejęła kanały Sony Pictures Television Network w Europie Środkowo-Wschodniej w październiku 2021 r. W Polsce zmiana objęła filmowo-serialowe stacje: AXN, AXN Black, AXN White, AXN Spin i serwis streamingowy AXN Now.
W grudniu ub.r. z polskiego oddziału AXN zwolniono Agatę Komudę, która przez wiele lat pracowała w firmie jako marketing director w Europie Środkowej. Rozstano się też z Magdaleną Jagiełło, zatrudnioną jako ad sales manager w tym samym regionie. Obecnie w polskim biurze AXN pozostaje jedna osoba odpowiedzialna za działania afilacyjne.
- Firma przechodzi restrukturyzację, która ma zoptymalizować organizację i zwiększyć wydajność procesów. Celem tych zmian jest zapewnienie lepszej struktury wewnątrz firmy, z przejrzystszym zakresem ról i obowiązków na wszystkich poziomach. Poza tym pragniemy osiągnąć wydajność, która pozwoli nam zwiększyć inwestycje w regionie. Restrukturyzacja miała wpływ nie tylko na Polskę, lecz na wszystkie kraje, w których Antenna Entertainment prowadzi działalność - mówi Wirtualnemedia.pl Kim Poder, COO Antenna Group i CEO Antenna Entertainment.
Wcześniej, już latem decyzję o odejściu z polskiego oddziału AXN podjął Przemysław Czajkowski, pracujący jako programming manager.
- Stanowisko kierownika programowego zostanie obsadzone pod koniec lutego. Jest to kluczowe stanowisko, dzięki któremu lokalne preferencje mogą znaleźć odzwierciedlenie w produkcie. A to pozwala nam sprostać oczekiwaniom polskich widzów. Z tego samego powodu kontynuujemy również współpracę z miejscowymi ekspertami i agencjami - mówi Poder.
Antenna Entertainment: Polski rynek jednym z kluczowych
Kim Poder podkreśla, że Antenna Group, której częścią jest Antenna Entertainment, właściciel AXN od 2021 roku, jest obecna na wielu rynkach w branży mediów i rozrywki, a Polska jest jednym z tych kluczowych. Wymienia kilka powodów.
- Jest to rynek o dużej populacji, który oferuje wspaniałe możliwości rozwoju. Jego krajobraz medialny jest bowiem rozwinięty, ale nie tak dojrzały jak w niektórych krajach Europy Zachodniej. Szukamy nowych możliwości w Polsce jak i w regionie. Uważamy, że jesteśmy atrakcyjnym właścicielem nowych zasobów medialnych, ponieważ potrafimy wykorzystywać synergie pomiędzy różnymi rynkami i domenami biznesowymi. Dodatkowo wnosimy wartości i kompetencje, które wynikają z ponad 35 lat świadczenia usług dla widzów i słuchaczy, a co ważniejsze, nasi właściciele są skłonni dokonywać inwestycji i dysponują koniecznymi do tego środkami - przekonuje Poder.
Inwestycje mają dotyczyć kontentu. Już w maju ub.r. Antenna Entertainment podpisała umowę licencyjną, w ramach której koncern Paramount dostarczy ponad 2 tys. godzin filmów i seriali, m.in. do stacji AXN w Polsce.
- Staramy się jeszcze bardziej wyróżnić nasze cztery kanały AXN w Polsce za sprawą nowych, wyjątkowych produkcji. Aby osiągnąć ten cel, w 2024 roku skupimy się głównie na pozyskiwaniu seriali i filmów z najlepszych amerykańskich studiów oraz dostarczaniu polskim widzom jak najlepszych treści rozrywkowych. Nie chodzi tu tylko o inwestycje w same programy. Musimy również zoptymalizować naszą strategię marketingową, żeby pokazać widzom, jak dużo świetnych pozycji programowych mamy w ofercie - mówi group chief operating officer w Antenna Group i CEO Antenna Entertainment.
Celem firmy emisja kolejnych kanałów AXN w HD
Kim Poder podtrzymuje plan przejścia wszystkich kanałów AXN w Polsce na emisję w HD. Obecnie w jakości SD nadają jeszcze AXN White i AXN Black. - Jest to zdecydowanie jeden z naszych celów i prowadzimy na ten temat rozmowy z partnerami - dodaje.
W 2022 roku platforma satelitarna Canal+ zdegradowała stacje AXN, przesuwając je na dalsze pozycje na liście kanałów, ale dalej można je oglądać. Gorzej mają klienci Orange Polska, bo z oferty tego operatora stacje AXN zniknęły całkowicie.
- W Polsce prowadzimy ścisłą współpracę z Polsatem, Canal+ oraz Play, ale oczywiście z chęcią znów zaoferowalibyśmy nasze kanały klientom Orange. Choć nie jest to kluczowe dla naszej strategii, zawsze staramy się umacniać naszą pozycję na rynku - mówi Poder.
W Polsce AXN zadebiutował w 2003 roku. Był kiedyś w czołówce kanałów tematycznych w naszym kraju. W 2006 roku pojawiły się AXN Crime i AXN SciFi, które w 2013 roku zmieniły nazwę na AXN White i AXN Black. W 2012 roku nad Wisłą pojawił też AXN Spin.
Z danych Nielsena wynika, że w 2022 roku AXN miał 0,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym, AXN Black i AXN White po 0,08 proc., natomiast AXN Spin - 0,03 proc
Dołącz do dyskusji: Właściciel AXN: Chcemy się dalej rozwijać w Polsce. Będzie nowy szef programowy
AXN był w przeszłości liderem jeśli chodzi o kanały serialowe. Dzisiaj jest daleko w tyle. Gdzie AXN Player (VOD, który istniał w Polsce daleko przed Netflixami itp).
AXN Black/White w 2024 wciąż nadają w SD, co jest żenujące. Nie potrafią też wyciągnąć wniosków z tego, co i jak ludzie oglądają w serwisach VOD. Czy udostępnienie oryginalnej wersji językowej i opcjonalnych napisów to zbyt duże wymagania (moim zdaniem to podstawa dla każdej szanującej się stacji filmowo-serialowej).