Bankowy czatbot KrEdytka obsłuży klientów Credit Agricole
Credit Agricole uruchomił czatbota jako kanał wspomagający sprzedaż kredytów gotówkowych. Za realizację projektu odpowiadają 18 Havas Warsaw oraz startup Wandlee.
Z czatbota Credit Agricole skorzystać mogą klienci, którzy wejdą na facebookowy fanpage i uruchomią na nim okienko Messengera.
Czatbot KrEdytka wita się z użytkownikiem i zadaje mu pytania o cel zaciągnięcia kredytu, jego kwotę oraz planowany okres spłaty. Następnie przekierowuje użytkownika na stronę internetową banku, gdzie w formularzu należy podać dane kontaktowe i numer PESEL.
Wypełniony formularz kontaktowy trafia do bazy banku. Następnie już prawdziwy doradca telefonuje do klienta i nawiązuje do informacji przekazanych przez niego w rozmowie z czatbotem.
- Boty konwersacyjne mogą znaleźć zastosowanie w obsłudze klienta, wyręczając konsultantów w wykonywaniu prostych i powtarzalnych prac – takich jak informacje o produktach i usługach, rezerwacja wizyt, obsługa reklamacji czy informacje o statusie zamówień. Przetwarzanie takich zapytań jest zwykle czasochłonne i stanowi wysoki udział kosztów contact center. Wedle naszych obliczeń chatboty mogą zmniejszyć koszty obsługi klienta blisko 30-krotnie, co wydaje się argumentem nie do pominięcia, zwłaszcza w tak dynamicznie rosnących branżach, jak e-commerce. Jesteśmy cały czas na początku drogi wykorzystującej ten kanał komunikacji na szeroką skalę, musimy więc być świadomi tego, że w wielu obszarach automaty nie są jeszcze w stanie zastąpić człowieka. Bez prób jednak niczego się nie nauczymy, warto więc stawiać pierwsze kroki, wspólne zbierać doświadczenia oraz dzielić się wiedzą. W najbliższych latach częstotliwość kontaktu klientów z inteligentną technologią, czy to za pośrednictwem komunikacji tekstowej, czy głosowej, będzie cały czas rosnąć. Jest zatem duża szansa, że wiedza zebrana dzisiaj szybko zaprocentuje - uważa Dominik Komar, szeff 18 Havas
Dołącz do dyskusji: Bankowy czatbot KrEdytka obsłuży klientów Credit Agricole