Bardzo dobre wyniki Discovery za drugi kwartał 2021 roku. Mocne wzrosty przychodów z reklam
W drugim kwartale 2021 r. Discovery odnotował wzrost przychodów o 21 proc. do 3,06 mld dolarów oraz zysku netto z 271 do 672 mln dolarów. W tym okresie wpływy reklamowe koncernu w Stanach Zjednoczonych poszły w górę o 12 proc., a na innych rynkach aż o 88 proc.
Jak wynika z najnowszego raportu finansowego, Discovery w drugim kwartale 2021 r. odnotował wzrost przychodów o 21 proc. do 3,06 mld dolarów. Skorygowany zysk OIBDA zmalał o 1 proc. do 1,12 mld dolarów, a zysk netto przypadający koncernowi wzrósł o 130 proc. z 271 do 672 mln dolarów.
W całym półroczu wpływy wzrosły o 12 proc. do 5,85 mld dolarów, a zysk netto przypadający firmie - z 648 mln do 812 mln dolarów.
Discovery miało na koniec czerwca 2021 r. 17 milionów subskrybentów swoich usług, na czele z nowym serwisem streamingowym Discovery+ zapewniającym dostęp do produkcji własnych pod marką Discovery+ Originals oraz do popularnych polskich i zagranicznych serii w kategoriach tematycznych. - Przyczyniło się to do tak gigantycznego wzrostu zysku netto o 130 proc. - mówi David Zaslav, prezes Discovery. - Dla nas drugi kwartał tego roku był bardzo dobry, ponieważ osiągnęliśmy świetne wyniki w warunkach odradzającego się globalnego rynku reklamowego. Przychody z reklam wzrosły w każdym regionie globu.
David Zaslav podkreśla, że tak dobre wyniki to także efekt rozpoczętych niedawno letnich igrzysk olimpijskich. Prawa do ich transmisji posiada należący do koncernu Eurosport.
Pomogło uruchomienie Discovery+
W USA przychody sprzedażowe Discovery w drugim kwartale br. wzrosły rok do roku o 12 proc. do 1,97 mld dolarów. Wpływy reklamowe też poszły w górę o 12 proc. do 1,12 mld dolarów, te z dystrybucji - również w górę o 12 proc. do 828 mln dolarów, a pozostałe - urosły o 30 proc. do 26 mln dolarów.
Przychody z reklam wzrosły głównie ze względu na wyższe ceny i ciągłą monetyzację treści oferowanych na platformach Discovery. Z kolei wpływy z dystrybucji wynikają głównie z uruchomienia w styczniu 2021 r. Discovery+, a także ze wzrostu stawek w umowach z operatorami.
Discovery podwyższyło koszty sprzedaży, administracji i ogólne w Stanach Zjednoczonych o 87 proc. do 471 mln dolarów, przede wszystkim ze względu na wyższe wydatki marketingowe związane z uruchomieniem Discovery+. Skorygowany zysk OIBDA zmalał o 1 proc. do 1,05 mld dolarów.
W całym półroczu przychody firmy na rynku amerykańskim wzrosły o 8 proc. do 3,78 mld dolarów, a skorygowany zysk OIBDA spadł o 10 proc. do 1,87 mld dolarów.
Poza USA wielkie wzrosty z reklam
Z kolei na rynkach poza USA wpływy Discovery w zeszłym kwartale wzrosły o 40 proc. - z 783 mln do 1,09 mld dolarów. Przychody z reklam wzrosły o 88 proc. do 518 mln dolarów, z dystrybucji - o 11 proc. do 540 mln dolarów, a pozostałe - o 67 proc. do 35 mln dolarów.
Koncern podwyższył koszty uzyskania przychodów (bez deprecjacji i amortyzacji) o 65 proc. do 603 mln dolarów, a wydatki sprzedażowe, administracyjne i ogólne o 22 proc. do 275 mln dolarów.
W konsekwencji skorygowany zysk OIBDA firmy wzrósł o 11 proc. do 215 mln dolarów.
W całym półroczu wpływy Discovery poza USA wzrosły o 22 proc. do 2,08 mld dolarów, a skorygowany zysk OIBDA spadł o 9 proc. do 366 mln dolarów.
David Zaslav, komentując tak dobre wyniki finansowe za drugi kwartał tego roku, podkreślał, że w tym okresie Discovery zajęło pierwsze miejsce wśród najchętniej oglądanych kanałów płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych w kluczowych grupach demograficznych. Szef Discovery dodał, że trwają prace nad ogłoszonym niedawno planem fuzji z należącym do telekomu AT&T koncernem WarnerMedia (w jego skład wchodzą m.in. CNN, HBO i Warner Bros.). Prezesem połączonego podmiotu ma być właśnie David Zaslav. W maju zapowiedziano, że będzie on kierował nową firmą medialną do 2027 r. To dłużej niż przewiduje obecny kontrakt, który wygasa w 2023 r.
Dołącz do dyskusji: Bardzo dobre wyniki Discovery za drugi kwartał 2021 roku. Mocne wzrosty przychodów z reklam