SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bardzo słaby I kwartał 2013 największych stacji telewizyjnych. Coraz większa fragmentacja rynku

W I kwartale 2013 roku wszystkie cztery główne stacje telewizyjne zanotowały spadki oglądalności. Zyskały za to mniejsze kanały nadające cyfrowo naziemnie. Na pozycji lidera utrzymała się TVP1, ale straciła najwięcej.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, w I kwartale 2013 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych zajęła - tak jak rok wcześniej - TVP1. Względem I kwartału 2012 roku udział Jedynki spadł jednak najbardziej w rankingu, bowiem o 2,19 pkt. proc. i wyniósł 14,26 proc.

Drugie miejsce zajął Polsat, którego udział zmniejszył się o 1,77 pkt. proc. do 12,98 proc. Ostatnie miejsce podium należało do TVN, której wynik zmalał o 1,27 pkt. proc. do 12,89 proc. Na czwartej lokacie ulokowała się TVP2 po spadku udziału o 1,97 proc. do poziomu 11,19 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie zmniejszył się aż o 7,20 pkt. proc. i wyniósł on 51,32 proc.

Za to sporymi wzrostami w I kwartale 2013 roku pochwalić się mogą mniejsze kanały nadające cyfrowo naziemnie jak: TVN7 (wzrost o 1,33 pkt. proc. do 3,46 proc.), TV4 (o 0,81 pkt. proc. do 3,11 proc.), TV Puls (o 0,86 pkt. proc. do 2,91 proc.) oraz TTV (o 0,72 pkt. proc. do 0,82 proc.). Na 19. miejscu uplasowała się nadająca od lipca ub.r. stacja Puls 2, której udział w badanym okresie wyniósł 0,67 proc.

Wszyscy 4+I kwartał
20122013
StacjaSHR %SHR %
TVP116,45%14,26%
Polsat14,75%12,98%
TVN14,16%12,89%
TVP213,16%11,19%
TVN72,13%3,46%
TV42,30%3,11%
TVP INFO3,92%3,01%
TVN243,10%2,95%
TV PULS2,05%2,91%
Polsat21,26%1,78%
Polsat News0,92%0,99%
Eurosport0,84%0,96%
TVP Seriale0,50%0,84%
MiniMini+0,59%0,82%
TTV - Twoja Telewizja0,10%0,82%
AXN0,78%0,80%
Discovery0,64%0,71%
Kino Polska0,50%0,70%
Puls 2-0,67%
Nickelodeon0,52%0,66%

 
 

Dołącz do dyskusji: Bardzo słaby I kwartał 2013 największych stacji telewizyjnych. Coraz większa fragmentacja rynku

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
draco_san
Niestety telewizja się rozdrabnia. Niedługo będzie z nią jak z internetem, żeby znależć coś ciekawego, trzeba będzie przewertować setki kanałów. :P
odpowiedź
User
Prasoznawca
Już tak jest. Masz ponad sto kanałów i nic do oglądania. Same reklamy i "ogłoszenia nadawcy", tak jakby mogłoby być ogłoszenie odbiorcy :)!
odpowiedź
User
CZAK NORRIS
Jak tak dalej pojdzie wyrzuce telewizor przez okno, tak jak chcialem to zrobic w czasach rzadow Genrala w czrnych okularach. No nic nie ma do ogladania w tej telewizjim dosownie nic , Ma racje prasoznawca o draco_san, ze sa seetki kanałow, ale poza reklamami i ogłoszeniami nadawcy dosłownie nie ma nic do oglądania. Czyu internet uratuje telewizje to nie barzo wiem, ale kto wie :-) moze posrod internautów jest ktos bardziej utalentowany pd pozbawiobnych wyobraxni politruków na pzylald w TVP:-) :-)
odpowiedź