Będzie kolejna rządowa kampania o skutkach jazdy po alkoholu
Ministerstwo Infrastruktury szykuje kampanię społeczną dotyczącą prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Resort szuka agencji, która przygotuje kreacje reklam telewizyjnych i radiowych oraz plakatu oraz opracuje hasło przewodnie akcji.
Termin realizacji kampanii na obecnym etapie nie został ujawniony. Wiadomo, że działania obejmować będą emisję 60-sekundowych spotów w stacjach telewizyjnych oraz radiowych, a także reklamy wielkoformatowe.
Zaplanowana przez ministerstwo kampania ma przyczynić się do spadku liczby osób prowadzących samochód po spożyciu alkoholu, a przez to do spadku liczby wypadków drogowych powodowanych przez pijanych kierowców. Działania będą skierowane do całego społeczeństwa, zwłaszcza jednak do osób w wieku 18-24 lat, ponieważ właśnie w tej grupie wiekowej jest najwięcej nietrzeźwych kierujących powodujących wypadki.
Dodatkowo kampania ma zmniejszyć zjawisko bierności społecznej w sytuacji zauważenia osoby, która ma zamiar lub już kieruje autem po spożyciu alkoholu, utrwalić postawę braku akceptacji dla takich zachowań oraz uświadomić odpowiedzialność jaka spoczywa na osobach, które przyzwalają na prowadzenia pojazdu po spożyciu alkoholu.
Resort chce, by bohaterami reklam nie były osoby znane, tylko młodzi ludzie w wieku 18-24 lata, a akcja spotów pokazująca spożywanie alkoholu powinna toczyć się w miejscu prywatnym, a nie np. w dyskotece czy pubie.
Wybrana w przetargu Ministerstwa Infrastruktury agencja zajmie się kreacją (hasłem przewodnim, scenariuszem, produkcją i postprodukcją) 60-sekundowego spotu telewizyjnego i radiowego oraz projektem graficznym plakatu wielkoformatowego.
Dołącz do dyskusji: Będzie kolejna rządowa kampania o skutkach jazdy po alkoholu