Bez lockdownu właściciel Reserved i House z małym wzrostem w e-commerce
Według wstępnych danych od lutego do kwietnia br. przychody koncernu odzieżowego LPP, właściciela marek Reserved, House, Cropp, Sinsay i Mohito, zwiększyły się rok do roku o 45 proc. do 3,415 mld zł, a zysk operacyjny - z 87 do 205 mln zł.
Wpływy grupy LPP ze sklepów stacjonarnych poszły w górę o 76 proc. - z 1,362 do 2,4 mld zł.
Natomiast przychody z e-commerce zwiększyły się nieznacznie - o 3 proc. do 1,015 mld zł. Tak niska dynamika w dużym stopniu wynika z tego, że w pierwszych miesiącach w ub.r. w wielu krajach, w których działa firma, w związku z epidemią zamknięte były sklepy niespożywcze.
W konsekwencji udział e-commerce w przychodach LPP zmalał z 42 do 30 proc.
Większy zysk LPP przy niższej marży
Zysk sprzedażowy brutto grupy LPP poszedł w górę z 1,3 do 1,83 mld zł, a marża brutto zmniejszyła się z 55,5 do 53,6 proc.
Koszty operacyjne wzrosły dużo słabiej od przychodów - o 34 proc. do 1,61 mld zł. Natomiast łączna powierzchnia sklepów stacjonarnych firmy zmalała o 13 proc. - z 1,512 do 1,317 tys. metrów kwadratowych.
LPP spisało 335 mln zł na straty w Rosji
Po wybuchu wojny w Ukrainie grupa LPP ogłosiła zawieszenie działalności w tym kraju, do końca marca zamknęła też swoje wszystkie sklepy w Rosji.
Na przełomie lutego i marca dokonała odpisu w kwocie 335 mln zł na potencjalnie nierentowne sklepy w Rosji oraz w wysokości 273 mln zł na aktywa w Ukrainie.
- 335 mln zł odpisów wartości aktywów w Rosji obciążyło ubiegłoroczne koszty. Około połowy sklepów w Rosji spisaliśmy. To oznacza, że w kolejnych kwartałach pewnie pojawią się następne odpisy związane ze spółką rosyjską - powiedział w zeszłym tygodniu na konferencji prasowej Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.
LPP poinformowało w prezentacji, że zamknięto 553 salony w Rosji (odpis dotyczy 251 sklepów) oraz 159 salonów w Ukrainie (156 mln zł odpisów na salony, 117 mln zł odpisów na zapasy).
Pod koniec kwietnia LPP poinformował, że podjął kierunkową decyzję o sprzedaży swoich rosyjskich spółek RE Ttrading OOO i LLC Re Development.
Większość przychodów LPP z Reserved i Sinsay
W zeszłym roku finansowym, od lutego ub.r. do stycznia br., koncern LPP zanotował wzrost przychodów o ok. 80 proc. do 14,03 mld zł i wyniku netto ze 190,1 mln zł straty do 953,5 mln zł zysku.
Zysk operacyjny grupy LPP w minionym roku finansowym wzrósł do 1,479 mld zł ze 153 mln zł. EBITDA grupy wyniosła blisko 2,63 mld zł, co oznacza wzrost o 114,2 proc. rdr, a przychody wyniosły 14,03 mld zł wobec 7,85 mld zł rok wcześniej (wzrost o ok. 80 proc. rdr).
Największą marką LPP pod względem przychodów pozostaje Reserved. W zeszłym roku jej wpływy zwiększyły się o 55,4 proc. do 5,386 mld zł.
Podobną dynamikę sprzedaży zanotowały marki Cropp, House i Mohito. Natomiast wpływy z Sinsay poszły w górę o 163,9 proc. do 4,587 mld zł.
Liczba sklepów stacjonarnych Sinsay zwiększyła się z ciągu roku z 434 do 743. Równocześnie przybyło 36 sklepów marki House, 29 marki Cropp, 8 marki Mohito i 7 marki Reserved.
Ta ostatnia pozostaje największą marką grupy LPP pod względem powierzchni handlowej - 447 jej sklepów na koniec stycznia miało łącznie 7102 tys. metrów kwadratowych. Natomiast 743 salonów Sinsay zajmuje w sumie 689,1 tys. metrów kwadratowych.
Z 2 244 sklepów stacjonarnych grupy LPP prawie połowa - 952 - działały w Polsce.
Dołącz do dyskusji: Bez lockdownu właściciel Reserved i House z małym wzrostem w e-commerce