Agencja reklamująca Biedronkę: wpływy 34 proc. w górę, 5,3 mln zł zysku
W ub.r. agencja reklamowa Duda Polska, zajmująca się przede wszystkim obsługą sieci sklepów Biedronka, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 34,2 proc. do 50,05 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 5,56 do 5,27 mln zł.
Głównym klientem agencji Duda Polska pozostaje sieć sklepów Biedronka, to z myślą o jej obsłudze firma przed dekadą pojawiła się na naszym rynku. W sprawozdaniu finansowym Biedronki podano, że w ub.r. emitowanych było 656 różnych reklam telewizyjnych sieci.
Dla Biedronki agencja zajmuje się kreacją reklam, innym klientom oferuje także planowanie mediów oraz produkcję spotów.
Biedronka w ub.r. zanotowała 14,54 mld euro przychodów, o 11 proc. więcej niż przed rokiem. Na koniec roku miała 3 250 sklepów, po wzroście w ciągu roku o 135. D końca ub.r. wydano ok. 11,4 mln kart Moja Biedronka, sklepy codziennie odwiedzało średnio 4 mln klientów.
Koszty operacyjne Duda Polska sięgnęły w ub.r. 43,48 mln zł, co wobec 30,94 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 40,5 proc. Zdecydowaną większość stanowią wydatki na usługi obce, które zwiększyły się z 27,97 do 40,6 mln zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały z 2,25 do 2,14 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 340,9 do 364,9 tys. zł.
W ub.r. stałe zatrudnienie w firmie wynosiło 9,83 etatów, wobec 9,5 przed rokiem.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty zużycia materiałów i energii spadły ze 139,7 do 119,1 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 200,8 do 163,7 tys. zł. Wydatki na amortyzację poszły w górę z 41 do 84,5 tys. zł, a koszty finansowe - z 15,7 do 145,9 tys. zł.
Zysk sprzedażowy Duda Polska zwiększył się z 6,35 do 6,58 mln zł, a zysk brutto - z 6,38 do 6,48 mln zł. Natomiast po odliczeniu podatku dochodowego (w ub.r. agencja zapłaciła 1,21 mln zł, a rok wcześniej 811,9 tys. zł) zysk netto zmalał z 5,56 do 5,27 mln zł.
5,5 mln zł na dywidendę
Wspólnikami agencji Duda Polska są dwie hiszpańskie spółki. 70,5 proc. udziałów ma Salvador Participaciones Internacionales, a 29,5 proc. - Mar Grande Participaciones Internacionales.
Pod koniec marca wspólnicy na walnym zebraniu postanowili, że dostaną 5,46 mln zł dywidendy: cały zeszłoroczny zysk netto plus 191,7 tys. zł z kapitału rezerwowego.
Dołącz do dyskusji: Agencja reklamująca Biedronkę: wpływy 34 proc. w górę, 5,3 mln zł zysku