Biedronka znalazła sposób na drożyznę. Ma własną Tarczę Antyinflacyjną
Sieć sklepów Biedronka rozpoczęła kampanię reklamową podkreślającą, że do końca czerwca br. nie podwyższy cen 150 najczęściej kupowanych produktów. Oferta jest promowana jako „Tarcza Biedronki - Antyinflacyjna”.
Biedronka podkreśla, że w ramach oferty „Tarcza Biedronki - Antyinflacyjna” do końca czerwca nie zmienią się ceny 150 popularnych produktów z różnych kategorii:
- pieczywo,
- wędliny, mięso i ryby,
- nabiał,
- owoce i warzywa,
- dania gotowe,
- soki i napoje,
- środki czystości.
- Jeżeli którekolwiek z produktów z naszej listy będzie miało niższą, regularną cenę w innym sklepie, Biedronka zwróci Ci różnicę - podkreślono w komunikacie.
Zaznaczono, że limit zakupu danego produktu uprawniającego do zwrotu różnicy w cenie wynosi 20 sztuk lub kilogramów dziennie. Jako sklep konkurencyjny uznaje się jedną z 15 sieci sklepów określonych w regulaminie promocji.
W kampanii reklamującej ofertę występują pracownicy Biedronki z różnych stanowisk, mówią o poszczególnych kategoriach produktów, których dotyczy „Tarcza Biedronki - Antyinflacyjna”.
Na końcu spotów zamiast wykorzystywanego od lat sloganu Biedronki „Codziennie niskie ceny” pojawia się hasło „Codziennie razem”.
- Filmy z naszym udziałem trudno nazwać elementem kampanii marketingowej, bo nie o marketing tu chodzi. Będąc świadomymi, że żyjemy w dobie rosnącej inflacji i zmieniającej się rzeczywistości, chcemy dać klientom poczucie stabilizacji, publicznie gwarantując, że w sieci sklepów Biedronka cena ponad 150 najważniejszych produktów nie zmieni się do czerwca. Wspomniane produkty mają również gwarancję najniższej ceny, która oznacza zwrot różnicy, jeżeli gdziekolwiek cena regularna porównywalnych produktów byłaby niższa - podkreśla Grzegorz Pytko, dyrektor handlowy Biedronki.
W związku z wysokim wzrostem cen, od początku lutego obowiązuje tzw. tarcza antyinflacyjna, zgodnie z którą stawka VAT na żywność i napoje została zmniejszona z 5 proc. do zera.
Biedronka ogłosiła, że od 31 stycznia ceny ponad 3 tys. produktów zostaną w niej obniżone o 5 proc. w związku z zawieszeniem podatku VAT na żywność w ramach tzw. tarczy antyinflacyjnej. Przy czym tydzień wcześniej sieć podwyższyła ceny wielu produktów nawet o ponad 20 proc.
W ub.r. sieć Biedronka zanotowała 14,54 mld euro przychodów, o 11 proc. więcej niż przed rokiem. Na koniec roku miała 3 250 sklepów, po wzroście w ciągu roku o 135.
W br. firma przyspieszyła podwyżki pensji dla pracowników centrali, biur regionów oraz centrum usług wspólnych.
Działania reklamowe Biedronki obejmują wszystkie kanały komunikacji, na czele z telewizją i internetem. Za obsługę marketingową sieci odpowiadają agencja reklamowa Duda Polska (kreacja reklam) i agencja mediowa Wavemaker (planowanie i zakup mediów).
Według danych Kantar Media w ub.r. cennikowe wydatki reklamowe Biedronki w mediach pozainternetowych wynosiły 339,63 mln zł, o 13,2 proc. mniej niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Biedronka znalazła sposób na drożyznę. Ma własną Tarczę Antyinflacyjną