Bloober Team ma umowę o współpracy strategicznej z Konami
Polski producent gier wideo Bloober Team podpisał umowę z japońskim gigantem Konami o strategicznej współpracy w zakresie „możliwości wspólnego rozwoju treści”.
W komunikacie giełdowym Bloober Team stwierdzono, że „umowa zacieśnia trwającą współpracę stron, której intencją jest możliwość wzajemnej wymiany know-how w temacie tworzenia treści oraz stworzenie warunków do wykorzystania najmocniejszych stron i umiejętności” obu podmiotów.
- To dla mnie historyczny dzień i zwieńczenie kilku lat pracy. To, że tak renomowana firma jak Konami zdecydowała się na współpracę strategiczną z Bloober Team oznacza, że również my dołączyliśmy do światowej czołówki branży gier i staliśmy się równorzędnym partnerem dla czołowych graczy tego rynku - komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.
Umowa została zawarta z Konami Digital Entertainment, główną częścią koncernu Konami, specjalizującą się w tworzeniu elektronicznych treści rozrywkowych na urządzenia mobilne i konsole. Firma w dorobku ma takie tytuły jak „eFootball PES”, „Metal Gear”, „Silent Hill”, „Castlevania”, „Contra” oraz „Yu-Gi-Oh! Trading Card Game”.
- Od lat dostarczamy unikalnych treści rozrywkowych i sposobów korzystania z nich dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii. W przyszłości oczekujemy znaczących zmian w środowisku biznesowym branży rozrywki cyfrowej. Dlatego też z niecierpliwością oczekujemy na połączenie mocnych stron naszych i Bloober Team, aby wspólnie tworzyć wysokiej jakości treści - podkreśla representative director Hideki Hayakawa, prezes Konami Digital Entertainment.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Bloober Team bez nowej emisji akcji
Plan współpracy strategicznej z Konami został przyjęty przez Bloober Team w ramach przeglądu opcji strategicznych trwającego od sierpnia ub.r. do marca. Pod koniec marca firma podawał, że zdecydowała się nie kontynuować rozmów z potencjalnymi inwestorami finansowymi i branżowymi, którzy rozważali kupno większościowego pakietu jej akcji.
- Ze względu na duże ryzyko utraty jej nadrzędnych celów strategicznych. Na obecnym etapie byłoby to niezgodne z kulturą organizacji, jak również ograniczałoby w sposób istotny potencjał wzrostu wartości Spółki w kolejnych latach, szczególnie biorąc pod uwagę realizowane i planowane przez nią projekty - uzasadniono. Zaznaczono, że zarząd spółki nie wyklucza rozważenia w przyszłości sprzedaży większościowego pakietu.
Firma podkreśliła, że „nie rozważała, ani nie rozważa konieczności pozyskania finansowania w drodze nowej emisji akcji w bliskiej przyszłości”. - Co więcej, Spółka posiadając wolne środki finansowe ma możliwość dokonywania inwestycji mających na celu wzrost jej wartości fundamentalnej. W związku z tym Zarząd Spółki rozważa podejmowanie inwestycji w spółki komplementarne do działań Emitenta w celu wzrostu jego możliwości produkcyjnych i sprzedażowych - dodano.
„The Medium” w sprzedaży od stycznia
Pod koniec stycznia br. do sprzedaży trafiła duża produkcja Bloober Team - horror psychologiczny „The Medium”. Już dzień po premierze firma poinformowała, że dotychczasowe przychody ze sprzedaży pokryły koszty produkcji i promocji gry.
Niedawno Bloober Team zapowiedział, że na początku września br. „The Medium” zostanie wydane w wersji na konsole PlayStation 5, a także w wersji pudełkowej na komputery Xbox Series X|S oraz PlayStation (wydawcą jest Koch Media). Wyjątkiem jest Japonia, grze wersja pudełkowa gry na komputery i PlayStation 5 pojawi się w czwartym kwartale br., wyda ją NA Publishing.
W pierwszym kwartale br. Bloober Team zanotował 12,42 mln zł przychodów sprzedażowych i 5,81 mln zł zysku netto, wobec 8,61 mln zł wpływów i 2,3 mln zł zysku netto rok wcześniej.
Głównymi akcjonariuszami spółki są TFI Rockbridge (ma walory stanowiące 23,99 proc. kapitału) i Piotr Babieno (11,32 proc.). W środę przed południem za akcję firmy płacono 19,40 zł, co przekładało się na kapitalizację w wysokości 342,8 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Bloober Team ma umowę o współpracy strategicznej z Konami