SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marketerzy inspirują: Bogusława Potacka (Warta)

Zaczynamy na łamach Wirtualnemedia.pl cykl "Marketerzy inspirują", w którym przedstawiciele polskiego świata marketingu opowiadają o najciekawszych kampaniach, trendach, a także przewidują, w którym kierunku rozwinie się branża po epidemii koronawirusa. W pierwszym odcinku odpowiedzi udziela Bogusława Potacka, dyrektor marketingu i PR TUiR i TUnŻ Warta.

Bogusława Potacka Bogusława Potacka

Najważniejsza cecha dobrego marketera to?

Marketing to sposób myślenia, a nie tylko funkcja w organizacji. Dlatego dobry marketer powinien wykraczać poza tę funkcję. Przede wszystkim musi niestrudzenie wsłuchiwać się w klienta, rozumieć otoczenie i integrować cele wszystkich obszarów w organizacji. Wszystko po to, aby w końcu stworzyć unikalną wartość swojej marki dla klienta.

Kogo z branży marketingowej podziwiam najbardziej?

Cenię ludzi za wytrwałość, dociekliwość i odwagę. Nie wspomnę o kreatywności, ponieważ jest ona naturalnie wpisana w naszą branżę. Pracując w różnych firmach i dla różnych marek nauczyłam się, żeby nie oceniać kto jest lepszy, a kto gorszy. Tym bardziej, że z zewnątrz często widzimy zaledwie fragment ogromnego wysiłku, który podejmowany jest przez dział marketingu danej firmy.

Najlepsza kampania reklamowa, jaką widziałam w życiu?

Począwszy od lat 90-tych, z zaciekawieniem obserwuję kampanie marki IKEA, od wprowadzenia brandu na polski rynek po obecną sytuację. Od zawsze ich komunikacja wyróżniała się prostotą, zaangażowaniem i błyskotliwością – to też kwintesencja tego czym, moim zdaniem, jest ta marka. Osobiście cenię markę również za kreatywność i autentyczność w tworzeniu swojego wizerunku. To swoista celebracja codzienności, często tej nieidealnej, ale na pewno prawdziwej.

Najlepiej prowadzona marketingowo marka dziś to...

Nie będę mówić konkretnych nazw, ale wymienię te cechy marki, dzięki którym moim zdaniem może się obecnie wyróżnić na tle konkurencji. Najlepiej prowadzona marketingowo marka dziś to taka, która jest konsekwentnie obecna w życiu klienta, zaangażowana, ułatwiająca wybór spośród tysięcy produktów i usług, którymi klient otacza się każdego dnia. Dodatkowo, to marka, która daje najlepsze doświadczenie w dostarczaniu swojej obietnicy i buduje trwałą relację z klientem. W końcu to marka, która jest siłą napędową dla rozwoju firmy i jej zróżnicowania na rynku.

Inspiracji marketingowych szukam w...

Inspiracji marketingowych szukam dosłownie wszędzie. Mogę wymienić wiele źródeł od raportów badawczych, analiz trendów, agencji reklamowych, magazynów biznesowych, ale to i tak nie wyczerpie listy. Tutaj nie chodzi o źródła, ale o otwartość oraz ciekawość ludzi i świata. Inspiracje przychodzą zewsząd i najczęściej w najmniej oczekiwanych momentach.

Narzędzie, bez którego nie wyobrażam sobie pracy to...

Narzędzie, bez którego nie wyobrażam sobie pracy to oczywiście nowe media i cyfrowe rozwiązania. Dzisiaj już zresztą chyba nikt nie wyobraża sobie przeprowadzenia skutecznej kampanii bez wykorzystania platform społecznościowych. Właściwie nie tylko kampanii, ale szeroko pojętej komunikacji z klientami, partnerami biznesowymi, pracownikami.

Nowe trendy w marketingu, które mają największy wpływ na rozwój mojej marki...

Nowe trendy w marketingu, które mają największy wpływ na rozwój mojej marki to zdecydowanie cyfryzacja. Odnośni się to nie tylko do marketingu, ale przede wszystkim do obsługi naszych klientów. Dzisiaj klient może załatwić niemal każdą swoją sprawę nie wychodząc z domu, począwszy od zakupu naszego ubezpieczenia poprzez zgłoszenie i likwidację szkody, a skończywszy na wypłacie odszkodowania.

Z drugiej strony, ostatnie miesiące pokazały, że wiele firm zmieniło swoje plany pod wpływem sytuacji w kraju. Do tego grona należy również Warta, która w tym roku obchodzi 100-lecie swojego istnienia. Z tej okazji mieliśmy przygotowaną dużą kampanię wizerunkową, która miała obejmować telewizję, prasę i internet, w tym media społecznościowe. Jednak postanowiliśmy, że w aktualnej sytuacji ważniejsza jest pomoc organizacjom i ludziom, którzy tego potrzebują. W związku z tym przekazaliśmy 10 mln złotych 87 placówkom -  szpitalom i instytucjom -  walczącym ze skutkami COVID-19. Myślę, że taki gest najlepiej podsumowuje czym Warta była dla ludzi przez ostatnie 100 lat oraz określa jaką marką chcemy być dla naszych klientów w przyszłości.

Jakie znaczenie dla mojej marki mają konkursy branżowe np. Cannes Lions czy Effie?

To globalne marki same w sobie i niezwykłe wydarzenia, które od półwiecza inspirują nasz świat marketingu. Jest wiele skutecznych kampanii i to już daje dużo satysfakcji, ale znalezienie się wśród najlepszych i najbardziej skutecznych marek, to najbardziej prestiżowe wyróżnienie w branży.

Jak się zmieni konsument i moja marka po epidemii koronawirusa?

To czas weryfikacji priorytetów i swoich dotychczasowych wyborów. Konsument postawi na solidną markę, której można zaufać, to nie czas na eksperymenty. Od marki będzie oczekiwał spełnienia konkretnej obietnicy i autentyczności. Jeśli nawiąże z nią kontakt i się nie zawiedzie to pozostanie jej lojalny na długo. W tym niezwykle trudnym czasie Warta dołożyła swoją cegiełkę do powrotu do bezpiecznego świata. To chyba najlepszy dar, jaki mogła dać nasza firma klientom w jubileusz swojego 100-lecia.

Dołącz do dyskusji: Marketerzy inspirują: Bogusława Potacka (Warta)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mon
Marketerzy inspirują - nie bądź jak marketingowiec, zobacz na mnie... ;)
0 0
odpowiedź
User
branżowo
Dobrze, że się szefowa markomu Warty inspiruje innymi markami, ale źle, że nie widać tego w komunikacji ubezpieczyciela. Gigant, którego w przestrzeni publicznej widać słabo, no to jest metoda ;)
Pozdrowienia z branży ubezpieczeniowej
0 0
odpowiedź