Prowly.com reaguje na postulat ws. ceny za Brand24. Daje dużo mniej niż oczekują inwestorzy
W ramach wezwania do sprzedaży akcji Brand24 spółka Prowly.com podniosła proponowaną cenę z 45,5 do 47 zł. Grupa inwestorów mniejszościowych oczekuje podwyżki o minimum jedną piątą.
O podwyższeniu ceny oferowanej przez Prowly.com poinformowało pośredniczące w tym wezwaniu biur maklerskie Santander.
Eugene Levin, prezes Semrush, stwierdził w komunikacie prasowym, że 47 zł za akcję to ostateczna propozycja w ramach wezwania. - Nie będzie kolejnego podwyższenia ceny w wezwaniu - podkreślił.
- Jako strategiczny inwestor Brand24, dokładnie przeanalizowaliśmy informacje płynące z rynku i zdecydowaliśmy się podnieść cenę oferowaną za pozostałe akcje spółki. Uważamy, że podwyższona oferta jest atrakcyjna cenowo i daje akcjonariuszom mniejszościowym możliwość natychmiastowego spieniężenia ich inwestycji - zaznaczył.
Przyjmowania zapisów do sprzedaży akcji ruszyło 31 maja i potrwa do 1 lipca. Prowly.com chce skupić pozostałe 944,6 tys. akcji Brand24, co wiązałoby się prawdopodobnie z wycofaniem spółki z giełdy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Miesiąc wcześniej koncern Semrush, do którego należy Prowly.com, nał 57,58 proc. akcji Brand24 od Larq Capital i Unfold oraz założycieli spółki: Michała Sadowskiego i Piotra Wierzejskiego. Łącznie wartość transakcji to ok. 55 mln zł. Na tę kwotę złoży się transza za akcje za 43,03 mln zł oraz świadczenia earn-out w kwocie 3 mln dolarów, płatne po upływie 18 miesięcy od podpisania umowy.
Grupa inwestorów chce minimum 54 zł za akcję Brand24
W zeszłą sobotę Brand24 zostało poinformowane, że zawiązano porozumienia akcjonariuszy spółki, do którego należy 34 inwestorów mających łącznie 152 590 jej walorów, stanowiących 6,85 proc. kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu. Wspólnie odnieśli się do wezwania do sprzedaży jej akcji ogłoszonego pod koniec maja przez Prowly.com.
Ich zdaniem cena 45,50 zł nie odzwierciedla wewnętrznej wartości(stand-alone business) akcji Brand24. Przywołują raport z 9 kwietnia br. analityka z domu maklerskiego BOŚ, który podniósł cenę docelową akcji spółki z 48,80 zł do 56,20 zł.
Zaznaczają, że zaproponowano cena nie uwzględnia też możliwych synergii przychodowo-kosztowych po obu stronach transakcji, wynikającej ze strategicznej współpracy między Brand24 a Prowly i Semrush. - Na podstawie analizy BCG dokonanej na bazie 1385 transakcji na rynku publicznym w latach 2008-2022, stwierdzamy, iż średnio ok. 50 proc. potencjalnych post-transakcyjnych synergii uwzględniana jest przez kupującego w ofercie sprzedaży wobec akcjonariuszy sprzedających. Trudno oprzeć się wrażeniu, iż oferta Prowly / SEMRush całkowicie nie uwzględnia tego aspektu w ofercie wobec pozostających w spółce akcjonariuszy - stwierdzili.
Zapowiadają, że nie sprzedadzą posiadanych akcji po 45,50 zł za sztukę. - Niezależnie od przystąpienia innych akcjonariuszy do Porozumienia, na bazie rozmów i dyskusji w akcjonariacie jesteśmy przekonani, iż znakomita większość akcjonariuszy mniejszościowych popiera powyższe postulaty oraz oczekiwania cenowe Porozumienia w zakresie poprawy warunków cenowych Wezwania i przyłączy się do faktycznych działań w sprawie - zaznaczają.
Brand24, zajmujący się monitoringiem internetu, w ub.r. osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych z 22,17 do 27,72 mln zł i zysku netto z 1,55 do 3,51 mln zł.
W piątek na początku sesji giełdowej akcje spółki drożały o ok. 2 proc. do 46,70 zł. Przez minione 12 miesięcy kurs zyskał 30 proc.
Dołącz do dyskusji: Prowly.com reaguje na postulat ws. ceny za Brand24. Daje dużo mniej niż oczekują inwestorzy