Brandalism atakuje agencje w kampanii przeciw twórcom reklam
Sprzeciwiający się reklamom ruch Brandalism rozpoczął w Wielkiej Brytanii kampanię skierowaną do pracowników agencji reklamowych. Powodem jest Międzynarodowy Dzień Działań Przeciw Reklamie, który przypada 25 marca.
W czwartek rano na przystankach autobusowych w Wielkiej Brytanii zlokalizowanych w pobliżu siedzib kilku agencji reklamowych pojawiły się zaskakujące plakaty reklamowe. Umieszczono je w pobliżu biur takich agencji, jak Ogilvy, JWT, AMV BBDO, TBWA Menchester.
W zależności od lokalizacji, na plakacie widnieje pytanie: „Work for Ogilvy?”, „Work for JWT?” itp. Pod nim znajduje się zdjęcie z wybranej kampanii, którą realizowała dana agencja. A tuż pod nim zdanie: „Kształtujesz pragnienie, masz moc i moralną odpowiedzialność. Chcielibyśmy z Tobą porozmawiać”. U dołu plakatu znajduje się odnośnik do strony internetowej Brandalism.
Na wskazanej stronie internetowej można przeczytać, że Brandalism niemal codziennie rozmawia z ludźmi, którzy pracują w reklamie. „Wielu z nich to nasi przyjaciele, którzy codziennie borykają się z egzystencjonalnymi wątpliwościami co do pracy, którą wykonują. Gonią za wielkimi budżetami i zastanawiają się, po co? Dla nowej skórzanej kanapy? Dla nowej umowy na loty do Rzymu? Twoja kreatywność może przecież oznaczać znacznie więcej”.
Brandalism zwraca uwagę, że teraz świat boryka się z wieloma kryzysami społecznymi, środowiskowymi. Dlatego świat potrzebuje umiejętności i pasji ludzi zajmujących się reklamą. Ale nie po to, by sprzedawać jeszcze więcej Snickersów. Ale by zmieniać świat, rzeczywistość. „Potrzebujemy więcej art directorów, copywriterów, strategic plannerów, project managerów itp. Potrzebujemy was wszystkich. Chcemy walczyć. Ale to nie jest walka przeciw pragnieniom. Chcemy więcej od życia” - napisano na stronie Brandalism.
25 marca br. to międzynarodowy dzień działań przeciw reklamie. Według Brandalism doskonała okazja do tego, by ludzie pracujący w agencjach reklamowych zastanowili się nad tym, w jaki sposób ich praca przyczynia się do poprawy życia. Jeśli ktoś z pracowników branży reklamowej chce o tym porozmawiać, może zgłosić się do Brandalism. Organizacja zapewnia anonimowość.
Międzynarodowy Dzień Działań Przeciw Reklamie ma być wezwaniem do broni. Do tego, by uwolnić świat od komercyjnych reklam. Ma w nim uczestniczyć ok 20 krajów na świecie, m.in. w Europie, Ameryce Południowej i USA. Serwis Brandalism wzywa do działań zbiorowych, indywidualnych, aktywności w social mediach, poprzez plakaty, graffiti itp. Wszystkie podejmowane działania mają zwracać uwagę na reklamy, które frustrują.
Po raz pierwszy Międzynarodowy Dzień Działań Przeciw Reklamie obchodzono w ub.r. podczas Światowego Forum Społecznego w Tunezji.
Dołącz do dyskusji: Brandalism atakuje agencje w kampanii przeciw twórcom reklam