Zmiany w serwisie Canal+ online
Serwis streamingowy Canal+ online wprowadził kilka nowych funkcji. To możliwość wyboru profilu użytkownika po uruchomieniu aplikacji, program telewizyjny kanałów obecnych w wykupionych pakietach z możliwością odtworzenia niektórych audycji z dnia poprzedniego i TOP10, ranking najpopularniejszych w tygodniu treści.
Po uruchomieniu aplikacji Canal+ online na telefonie, tablecie, telewizorze lub przystawce użytkownik musi odpowiedzieć na pytanie „Kto ogląda?”. Można założyć, wybrać profil lub zaznaczyć opcję, żeby plansza nie pojawiała się przy kolejnych uruchomieniach serwisu. Ta funkcja poprawia poruszanie się wśród ulubionych treści danego domownika. Umożliwia także stworzenie profilu dziecięcego z „bezpiecznymi” propozycjami programowymi.
Canal+ wydłuży catch up TV?
W wersji Canal+ na przeglądarki internetowe (komputery) dodatkowo pojawił się program telewizyjny. Można w nim znaleźć opisy poszczególnych audycji od dnia wczorajszego do tygodnia w przód. Możliwe jest odtworzenie wybranych propozycji wyemitowanych poprzedniego dnia. Funkcja ta jest najprawdopodobniej dopiero testowana, ponieważ to nieliczne pozycje m.in. kanałów Planete+ i Kino Polska. Po ich odtworzeniu użytkownik nie ogląda zapisu z anteny danej stacji telewizyjnej, tylko dany odcinek produkcji z biblioteki VoD nadawcy (bez logotypu kanału).
Zobacz także: Catch up TV ułatwia życie widzom. Czym różnią się usługi Playera, Canal+ online i Polsat Box Go?
Większości pozycji z poprzedniego dnia nie da się odtworzyć. Pojawia się tylko komunikat: „Zostanie wyemitowany wczoraj o (tu pada godzina)” (nawet jeśli dany film jest w bibliotece VoD). Testy prowadzone przez Canal+ mogą oznaczać, że nadawca rozważa wydłużenie catch up TV. Obecnie można cofnąć programy wyemitowane na poszczególnych kanałach do 8-9 godzin. Serwisy streamingowe TVP GO i Player pozwalają odtworzyć treści do tygodnia od emisji. Na razie Canal+ nie komentuje zmian w serwisie Canal+ online.
Ranking najpopularniejszych treści
W Canal+ online pojawił się też znany m.in. z Netfliksa i HBO Max ranking najpopularniejszych pozycji. W TOP10 znajdziemy najchętniej oglądane filmy, seriale i programy z ostatniego tygodnia. Zestawienie otwiera oryginalna produkcja sensacyjna polskiego Canal+ „Pitbull”. Dalej znalazły się: kontynuacja znanego serialu sensacyjnego „Dexter. New blood”, znana z HBO produkcja science-fiction „Diuna”, dokument „Rosja kontra Rosja”, najnowsza część filmu science-fiction „Matrix Zmartwychwstania”, film animowany „Krudowie 2: Nowa era”, thriller „Wander”, polski serial „Furioza”, 8 starszych sezonów „Dextera” i serial obyczajowy „Szpital New Amsterdam”.
W Netfliksie użytkownicy mogą korzystać z rankingów „Top 10 w Polsce dzisiaj”, „Top 10 wśród filmów w Polsce dzisiaj”, „Top 10 wśród seriali w Polsce dzisiaj”. W HBO Max jest dostępny ranking „Najpopularniejsze w Polsce”. „Top 10” można znaleźć również w Playerze, a w Amazon Prime Video „10 najpopularniejszych w Polsce”.
Canal+ online to uruchomiony w maju 2020 roku serwis streamingowy, w którym można znaleźć linearne kanały Canal+ i od zewnętrznych dostawców, treści na żądanie, takie jak filmy, seriale, programy dokumentalne. Przez Canal+ online można też wykupić dostęp do Netfliksa i HBO Max. Ten drugi serwis w pakiecie z Canal+ kosztuje 55 zł miesięcznie.
Bez aktualnej liczby abonentów Canal+ w Polsce
Pod koniec grudnia 2021 roku Canal+ miał na całym świecie 23,7 mln abonentów. To wzrost o 1,6 mln w porównaniu z końcem 2020 roku. Aż 0,9 mln nowych klientów to mieszkańcy Afryki, 0,4 mln Francuzi, a 0,3 mln firma pozyskała na pozostałych rynkach europejskich, w tym polskim.
Konkretnych danych w odniesieniu do Polski zabrakło. Z prezentacji wynika jedynie, że w całej Europie poza Francją firma miała pod koniec 2021 roku 5,658 mln abonentów. W serwisie korporacyjnym Canal+ Polska informuje, że posiada 2,7 mln abonentów. Takie same dane operator podał jednak przed rokiem.
Z raportu finansowego Vivendi wynika, że w ub.r. przychody Grupy Canal+ wyniosły 5, 770 mld euro, co oznacza wzrost o 5,2 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. W 2021 roku rentowność Grupy Canal+ poprawiła się w porównaniu do 2020 r. wskaźnik EBITA wyniósł 480 mln euro, w porównaniu do 435 mln euro w 2020 r., co oznacza wzrost o 10,4 proc.
Dołącz do dyskusji: Zmiany w serwisie Canal+ online
Rzeczywiście dziwny ten obraz, oglądałem wczoraj el clasico i nie była to uczta dla oczu. Może to wina dekodera.