Carat globalnie, a Mediacom w Polsce liderami domów mediowych wg RECMA (top 18)
Sieć domów mediowych Carat (Dentsu Aegis Network) jest liderem na globalnym rynku domów mediowych, a Mediacom prowadzi w Polsce według najnowszego rankingu Research Company Evaluating the Media Agency Industry (RECMA).
RECMA dwa razy do roku publikuje raport dotyczący m.in. skuteczności biznesowej domów mediowych na świecie. Obecnie prezentuje wyniki 11 edycji rankingu „Network Diagnostic - Qualitative Evaluations”. Są one jakościową oceną konkurencyjności agencji na poziomie lokalnym, regionalnym i globalnym.
W rankingu globalnym pierwsze miejsce zajmuje w tym roku sieć Carat, która łącznie zebrała 1949 punktów. Tuż za nią plasuje się Mediacom z 1864 punktami, a trzecie miejsce należy do MEC, który ma 1693 punkty.
W rankingu lokalnym, dotyczącym polskiego rynku i obejmującym 18 domów mediowych, pierwsze miejsce zajął Mediacom z 18 punktami. Druga lokata należy do MEC z 17 punktami, a trzecie miejsce na podium przypadło ZenithOptimedia Group, który zebrał 16 punktów.
RECMA bada 650 agencji mediowych (w tym 16 globalnych sieci mediowych) w 42 krajach. Ocena przygotowywana jest na podstawie danych z samych domów mediowych, firm badawczych i konsultingowych oraz monitoringu prasy branżowej. Przy ocenie brane pod uwagę jest, w zależności od rynku, od 16 do 19 kryteriów - są to m.in. liczba straconych i pozyskanych budżetów, dynamika wzrostu oraz zaangażowanie w prace dla klientów.
Dołącz do dyskusji: Carat globalnie, a Mediacom w Polsce liderami domów mediowych wg RECMA (top 18)