Carrefour Polska i Procter&Gamble rozdają eko-worki na śmieci w akcji promujące segregowanie odpadów
Koncern Procter & Gamble, właściciel takich marek, jak Areil, Lenor wspólnie z siecią marketów Carrefour rozpoczęły ogólnopolski program „Przyszłość naszej planety wybierasz dziś”. Będą w niej zachęcać do odpowiedzialnej segregacji odpadów opakowaniowych.
Akcja potrwa do 6 kwietnia br. W jej ramach każdy, kto kupi produkty takich marek, jak Ariel, Fairy, Pampers, Gillette, Head & Shoulders, Oral B czy Pantene w sieciach Carrefour w całej Polsce, otrzyma eko-worki na śmieci wyprodukowane z materiałów pochodzących z recyklingu odpadów produkcyjnych z fabryk P&G.
Zgodnie z dyrektywami UE, w roku 2020 Polska musi osiągnąć 40-procentowy poziom recyklingu, który obecnie wynosi tylko 26 proc.. Mimo licznych kampanii edukacyjnych, w kraju wciąż jest niska świadomość wpływu odpowiedniej segregacji odpadów na środowisko naturalne. Tylko 40 proc. konsumentów stosuje się do zasad odpowiedniej segregacji.
- Nasze produkty służą 5 miliardom konsumentów na całym świecie, co daje nam wyjątkową szansę inicjowania dyskusji, wpływania na postawy czy zmiany zachowań. Jednym z elementów długofalowej strategii Procter & Gamble jest promowanie odpowiedzialnej konsumpcji oraz umożliwianie naszym konsumentom podejmowania ekologicznych wyborów podczas codziennych zakupów- komentuje Justyna Rymkiewicz, Menadżer ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble.
Procter&Gamble dąży do tego, aby do 2030 wszystkie opakowania z jego portfolio nadawały się do recyklingu. Już dziś 86 proc. opakowań P&G można ponownie przetwarzać.
- Na przykład kapsułki Ariel 3w1, wyposażone są w formułę, która pozwala na pranie w krótkich cyklach i przy bardzo niskiej temperaturze, nawet poniżej 30 stopni, co w znacznym stopniu przyczynia się do redukcji zużycia wody oraz energii elektrycznej. Co ciekawe, gdyby konsumenci wybierali jedynie cykle prania w niskiej temperaturze, w samej Europie wygenerowaliby oszczędność energii na poziomie bliskim 57proc., co znacząco wpływa na mniejsze zużycie CO2 - dodaje Justyna Rymkiewicz
Eko-worki, które w ramach akcji otrzymują klienci powstały w 100 proc. z przetworzonych surowców, pochodzących z odpadów produkcyjnych fabryk P&G w Polsce, które osiągnęły status „zero odpadów na wysypiska”, tj. odpady produkcyjne są ponownie przetwarzane i wykorzystywane do produkcji przedmiotów codziennego użytku. W tych wysiłkach firmę wspiera Aminex - lider innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu odpadami, który jest także partnerem wspierającym programu.
Kampania będzie promowana w sklepach sieci Carrefour, na stronach www oraz na kanałach social media partnerów akcji. Za przygotowanie akcji odpowiada Grey Group Poland.
Dołącz do dyskusji: Carrefour Polska i Procter&Gamble rozdają eko-worki na śmieci w akcji promujące segregowanie odpadów