SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Carrefour wycofuje ze sprzedaży jednorazowe naczynia, wprowadza biodegradowalne produkty higieniczne

Sieć marketów Carrefour Polska wycofała z oferty jednorazowe talerze i sztućce plastikowe, które są objęte tzw. dyrektywą SUP. Sieć wprowadziła też biodegradowalne alternatywy w produktach higienicznych marki własnej.

Na rok przed wejściem w życie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady Europy 2019/904 z dn. 5 czerwca 2019 roku w sprawie zmniejszenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko, plastikowe talerzyki i sztućce zniknęły z półek sklepów Carrefour. Zastąpiły je alternatywy, wykonane m.in. z drewna.

- Mając na uwadze eliminację plastiku i odpowiednie gospodarowanie opakowaniami z tworzyw sztucznych, staramy się działać w wielu obszarach, na które wpływa działalność naszej firmy. Optymalizacja oferty sklepów, jak np. wycofanie sztućców jednorazowych z tworzyw sztucznych, pozwala dawać naszym klientom alternatywę dla produktów plastikowych. Prowadzimy też działania, które towarzyszą codziennym zakupom w Carrefour. Przykładem tego jak akcja #zwłasnymkubkiem, czy zaproszenie naszych klientów do przyniesienia do sklepu swoich opakowań na owoce, warzywa, czy produkty na wagę. Taką możliwość wprowadziliśmy w tamtym roku we wszystkich sklepach w kraju, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, dla których życie zero waste jest ważne oraz, aby zachęcać tych jeszcze niezdecydowanych do podejmowania małych kroków w kierunku ograniczenia plastiku - mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.

Sieć poszerzyła też ofertę o płatki i patyczki kosmetyczne posiadające certyfikaty Ecocert i GOTS, które gwarantują użycie naturalnych, odnawialnych i biodegradowalnych surowców. Płatki i główki patyczków wykonane są w 100 proc. z organicznej bawełny z certyfikowanych upraw, bez użycia nawozów i pestycydów. Patyczki z kolei wykonane są z celulozy uzyskanej z trzciny cukrowej.

Carrefour realizuje szereg wewnętrznych działań w ramach polityki opakowaniowej firmy, która jest elementem strategii transformacji żywieniowej. Głównymi celami wyznaczonymi w obszarze polityki opakowaniowej są: wprowadzenie 100 proc. opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku, wprowadzenie do sprzedaż toreb kasowych pochodzących w 100 proc. z recyklingu odpadów do 2022 roku, a także redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 roku o 5 proc. w stosunku do roku 2017.

Wcześniej z plastikowych naczyń zrezygnowały Biedronka (Jeronimo Martins Polska), Lidl Polska, Tesco.

Carrefour Polska to sieć handlowa z ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

 

Dołącz do dyskusji: Carrefour wycofuje ze sprzedaży jednorazowe naczynia, wprowadza biodegradowalne produkty higieniczne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl