CBS wyprzedało 80 proc. zasobów reklamowych przy Super Bowl
Sieć CBS wyprzedała już prawie 80 proc. czasu reklamowego przy transmisji rozgrywek Super Bowl LV, która odbędzie się 7 lutego 2021 roku.
W tym tygodniu składy wielu drużyn amerykańskiej ligi NFL zostały ograniczone w związku z wzrostem liczby przypadków COVID, co spowodowało przełożenie nocnego meczu w dniu Święta Dziękczynienia między Baltimore a Pittsburgh.
Ponieważ NFL boryka się z tymi problemami, pojawiają się spekulacje, że istnieje plan awaryjny, aby w razie potrzeby rozegrać Super Bowl w lutym. Według wstępnych założeń finał Super Bowl LV ma się odbyć 7 lutego 2021 roku, ale jest coraz bardziej prawdopodobne, że może zostać przesunięty na 28 lutego.
AdAge zwraca uwagę, że potencjalna zmiana w czasie może utrudnić reklamodawcom Super Bowl planowanie kreacji, ale w większości nie zniechęca to marek do podejmowania zobowiązań.
Jak podaje różne źródła, udało się dotychczas wyprzedać ok. 80 proc. czasu reklamowego przy Super Bowl. Sprzedano m.in. wszystkie miejsca w I kwarcie, wszystkie pozycje A (pierwszy spot w przerwie reklamowej) i wszystkie pozycje Z (ostatnie miejsce w przerwie reklamowej) w pierwszej połowie gry.
Nieoficjalnie mówi się o tym, że obecnie w USA marki koncentrują się na tym, jaki ton powinny nadać reklamom emitowanym przy Super Bowl, niż na debatach, czy powinny w ogóle w tym paśmie kupować czas antenowy. Ale to może się zmienić, jeśli pandemia COVID przyspieszy i będzie mieć realny ekonomiczny wpływ na reklamodawców.
Hyundai, który reklamował się w grze przez ostatnie 13 lat, jeszcze nie dokonał zakupu czasu reklamowego przy nadchodzącym Super Bowl. - Wciąż czekamy na decyzję, jest to trochę zbyt niepewne - mówi Angela Zepeda, dyrektor ds. marketingu w Hyundai Motor America.
Jak dotąd swoją obecność przy transmisji potwierdziły takie firmy, jak WeatherTech, Mars Wrigley i Anheuser-Busch inBev .
Niektórzy zwykli reklamodawcy Super Bowl jeszcze się nie pokazali. Kia, która regularnie pojawia się przy Super Bowl , nadal publicznie nie złożyła deklaracji.
Według jednego z nabywców mediów kategoria samochodów, która generalnie jest dużym graczem w Super Bowl, będzie tym razem obecna przy rozgrywkach w mniejszym stopniu. Oczekuje się też , że inne mocno dotknięte pandemią kategorie, takie jak studia podróżnicze i filmowe, będą obecne w Super Bowl w mniejszym stopniu.
Dołącz do dyskusji: CBS wyprzedało 80 proc. zasobów reklamowych przy Super Bowl