SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Grupa CCC coraz zyskowniejsza. Nowa sieć ma rosnąć jeszcze szybciej

W zeszłym kwartale finansowym grupa CCC przy wzroście przychodów o 6 proc. podwoiła skorygowany zysk EBITDA. eobuwie osiągnęło wzrost sprzedaży o 4 proc. Firma ma już 123 sklepy HalfPrice, chce przyspieszyć uruchamianie kolejnych.

Według wstępnych, szacunkowych danych przychody grupy kapitałowej CCC w kwartale rozrachunkowym od maja do lipca 2024 sięgnęły 2,57 mld zł, rosnąc rok do roku o 150 mln zł, czyli 6 proc.

Sieć CCC osiągnęła wzrost r/r o 7 proc. do 1,11 mld zł. Przy ograniczeniu kosztów sprzedażowo-administracyjnych o 2 proc. do 474 mln zł poprawiła się jej rentowność: na poziomie skorygowanej EBITDA zysk poszedł w górę ze 185 do 279 mln zł, a marża z 17,8 do 25,2 proc.

Liczba sklepów stacjonarnych CCC zmniejszyła się w ciągu roku z 816 do 979 (ich łączna powierzchnia zmalała o 2 proc. do 516,3 tys. metrów kw.). Firma podkreśla, że dalej pracuje nad optymalizacją rentowności tej sieci. - Konsekwentnie umacniamy marżę brutto, w tym w szyldzie CCC za sprawą kontynuowanego rozwoju wysokomarżowego modelu licencyjnego. W naszej ofercie pojawiły się globalnie rozpoznawalne marki, które pomagają nam w generowaniu dobrej sprzedaży LFL i umacnianiu rentowności, szczególnie za granicą. Udział marek licencyjnych w ofercie CCC i pozostałych szyldów Grupy będzie nadal wzrastał w najbliższych kwartałach - komentuje w komunikacie Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz grupy CCC.

Modivo ze spadkiem sprzedaży

Działające głównie w internecie eobuwie zwiększyło kwartalne przychody o 4 proc. do 797 mln zł. Liczba jego sklepów stacjonarnych wzrosła z 48 do 52, a ich łączna powierzchnia - o 6 proc. do 34,2 tys. metrów kw. W Polsce, gdzie eobuwie wypracowuje ok. 40 proc. łącznych wpływów, nastąpił wzrost sprzedaży o 16 proc.

Natomiast sieć Modivo zanotowała spadek sprzedaży o 8 proc. do 236 mln zł. Przy czym grupa CCC zaznacza, że bez wpływu zmian kursów walut ujemna dynamika wyniosła 3 proc.

Wydatki sprzedażowo-administracyjne w całej grupie Modivo zmniejszono o 4 proc. do 401 mln zł. Firma szuka oszczędności w marketingu, logistyce, usługach obcych i powierzchni handlowej (w sklepach CCC utworzono strefy eobuwie). W efekcie segment drugi kwartał z rzędu poprawił rentowność: skorygowany wynik EBITDA poszedł w górę z 3 mln zł straty do 20 mln zł zysku, a marża w tym ujęciu - z -0,3 do 1,9 proc.

Już ponad 130 sklepów HalfPrice

Najszybciej rosnącym szyldem w grupie CCC pozostaje rozwijany od ponad trzech lat HalfPrice. W zeszłym kwartale finansowym jego przychody poszły w górę o 23 proc. do 414 mln zł, a przy dużo słabszym wzroście kosztów sprzedażowo-administracyjnych (o 13 proc. do 165 mln zł) skorygowany zysk EBITDA poszybował z 3 do 77 mln zł.

Grupa CCC wyjaśnia, że wynika to m.in. z polepszenia warunków zakupu kolekcji i konserwatywnej polityki cenowej. Na koniec lipca br. działały 132 sklepy stacjonarne HalfPrice, o 23 więcej niż przed rokiem. Ich łączna powierzchnia zwiększyła się o 30 proc. do 246,8 tys. metrów kw.

W sprawozdaniu grupa CCC zaznaczyła, że „zakładane jest istotne przyspieszenie tempa rozwoju sieci HalfPrice”.

Na poziomie skorygowanej EBITDA kwartalny zysk grupy CCC poszedł w górę ze 187 do 378 mln zł, a marża z 7,7 do 14,7 proc. Natomiast zysk operacyjny podskoczył z 79 do 249 mln zł, a marża operacyjna - z 3,3 do 9,7 proc.

- Szczególnie dumni jesteśmy z utrzymywania wysokiej dyscypliny kosztowej – każda linia biznesowa poprawiła wskaźnik kosztów, który na poziomie Grupy wynosi już tylko ok. 40 proc. (-3 p.p. rdr), a w drugim półroczu chcielibyśmy go jeszcze poprawić - podkreśla Dariusz Miłek.

- Dzięki stałej pracy nad rentownością nasze szyldy wyróżniają się swoimi wynikami. CCC osiąga wiodące w branży poziomy marży EBITDA, a HalfPrice dobrze pozycjonuje się na tle globalnych konkurentów pomimo swojego młodego wieku. Drugi kwartał z rzędu swoje wyniki poprawiła też Grupa Modivo, które nadal nie są zadowalające, ale to krok w dobrym kierunku - dodaje Miłek.

Dołącz do dyskusji: Grupa CCC coraz zyskowniejsza. Nowa sieć ma rosnąć jeszcze szybciej

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kamil
HalfPrice - cena z kosmosu, żadna promocja, ciuchy, których nikt nie chciał.
odpowiedź
User
zeb47
"Liczba sklepów stacjonarnych CCC zmniejszyła się w ciągu roku z 816 do 979" - nie czytacie przed publikacją???
odpowiedź
User
amancio
Cięcia w marketingu = okazja dla konkurencji. To zła strategia, ale widać, że rotacja jak z katapulty to ulubiona strategia zarządu.
odpowiedź