CCC sprzedaje 20 proc. akcji eobuwie.pl Cyfrowemu Polsatowi i spółce Rafała Brzoski, kupi kolejne 20 proc.
Grupa CCC podpisała z Cyfrowym Polsatem i kontrolowaną przez Rafała Brzoskę spółką A&R Investments Limited umowy sprzedaży 20 proc. akcji eobuwie.pl za łącznie 1 mld zł. Od spółki założyciela eobuwie.pl kupi natomiast kolejne 20 proc. walorów za 720 mln zł.
Negocjacje na wyłączność z Cyfrowym Polsatem i A&R Investments Limited były prowadzone przez CCC od połowy marca. Każda z firm kupuje 10 proc. akcji eobuwie.pl za 500 mln zł.
Wejście w życie umów sprzedaży akcji zależy od spełnienia warunków formalnych dotyczących odpowiednich zgód bankowych, przy czym pierwsze z nich zostały już udzielone. Grupa planuje spełnić wspomniane wymogi do końca kwietnia br.
Większy zarząd eobuwie.pl, debiut giełdowy w ciągu dwóch lat
- Eobuwie.pl to projekt tworzony przez ambitny zespół, który nieustannie stawia przed sobą nowe wyzwania i dalekosiężne plany oraz konsekwentnie dąży do ich realizacji. Potwierdzają to chociażby wyniki sprzedażowe Grupy Eobuwie, które w marcu odnotowały trzycyfrową dynamikę wzrostu. Zaangażowanie w spółkę tak doświadczonych inwestorów, wesprze ją w realizacji głównego celu, jakim jest szybki dalszy rozwój i wzmacnianie pozycji europejskiego lidera e-commerce - podkreśla Dariusz Miłek, przewodniczący rad nadzorczych CCC i eobuwie.pl.
- Poszerzymy także skład zarządu spółki i zapewnimy tym samym wyważone połączenie doświadczenia dotychczasowej i nowej kadry zarządzającej, aby wspomniany cel sprawnie realizować - zapowiada.
W komunikacie CCC zapowiedziano, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy do zarządu eobuwie.pl dołączą m.in. dyrektor e-commerce w spółce Mikołaj Wezdecki oraz dyrektor zakupów i sprzedaży Szymon Dąbrowski.
- Pojawienie się dwóch nowych udziałowców pozwoli wzmocnić strukturę akcjonariatu eobuwie.pl, a jednocześnie wspomóc CCC w okresie wychodzenia z pandemii. Aktualny plan rozwoju spółki i każdy z projektów chcemy w całości zrealizować, ale też wzmocnić struktury, tak aby w pełni przygotować ją do wprowadzenia na giełdę w perspektywie 1-2 lat - mówi Marcin Czyczerski, prezes CCC
- E-commerce, czy się to komuś podoba czy nie, to przyszłość handlu i nie wpływa na to tylko obecne zamknięcie handlu tradycyjnego związanego z pandemią, ale jest to głęboka zmiana cywilizacyjna. Imponująca w ostatnich miesiącach dynamika wzrostu sprzedaży eobuwie.pl, jest świetnym przykładem wykorzystanej szansy, jaką stwarza ta rynkowa zmiana - komentuje Rafał Brzoska w imieniu A&R Investments Limited.
CCC przejmie kolejne 20 proc. akcji eobuwie.pl
Po finalizacji umów z Cyfrowym Polsatem i A&R Investments Limited do CCC będzie należeć 55 proc. akcji eobuwie.pl. Firma zawarła umowę z MKK3, wehikułem inwestycyjnym założyciela eobuwie.pl Marcina Grzymkowskiego, która przewiduje kupno w najbliższych dwóch kwartałach 20 proc. akcji eobuwie.pl. Cenę ustalono na 720 mln zł.
Ponadto CCC otrzyma prawo pierwszeństwa kupna za 180 mln zł pozostałych 5,01 proc. ważną w okresie od 1 stycznia 2023 do 31 grudnia 2025 roku do dnia przydziału akcji eobuwie oferowanych w ramach pierwszej oferty publicznej akcji
- W ocenie zarządu emitenta, realizowana formuła przejęcia akcji eobuwie od MKK3 jest optymalna z punktu widzenia akcjonariuszy emitenta. Realizacja transakcji pozwoli na dalszy, dynamiczny rozwój eobuwie, wspierany przez wspólne działania i zaangażowanie wszystkich akcjonariuszy eobuwie" - napisano w komunikacie CCC.
- Naszą pasją jest łączenie mody i technologii z najnowszymi rozwiązaniami logistycznymi oraz szeroką obecnością w mediach. Liczymy na to, że łącząc siły z nowymi akcjonariuszami, w jeszcze szybszym tempie rozwiniemy biznes zarówno w Polsce, jak i w kolejnych europejskich krajach - komentuje Marcin Grzymkowski, założyciel i prezes eobuwie.pl.
Cyfrowy Polsat chce doświadczenia w e-commerce i zarobku na debiucie giełdowym
W komunikacie z połowy marca Cyfrowy Polsat zaznaczył, że kupno akcji eobuwie.pl traktuje jako inwestycję finansową. - Ze ściśle określonym sposobem i momentem ewentualnego wyjścia z inwestycji, którym zgodnie z intencją stron byłaby pierwsza oferta publiczna eobuwie.pl (IPO), planowana na 2022 lub 2023 rok, w zależności od warunków rynkowych i innych istotnych czynników - zaznaczono.
Firma Zygmunta Solorza liczy też na „pozyskanie doświadczenia w perspektywicznym obszarze e-commerce”. - Zarząd spółki uważa, że ewentualna Inwestycja ma szansę wygenerować atrakcyjną stopę zwrotu, pozwalając jednocześnie spółkom z grupy kapitałowej Spółki pozyskać kompetencje w budowaniu i rozwoju działalności w obszarze e-commerce, który stanowi naturalną ścieżkę rozwoju grupy kapitałowej spółki po nabyciu Grupy Interia.pl - dodano.
Przejęcie 100 proc. udziałów Grupy Interia.pl od Bauer Media zostało sfinalizowane przez Cyfrowy Polsat w lipcu ub.r., cena wyniosła 422 mln zł. Do zarządu i rady nadzorczej Interii weszli menedżerowie nowego właściciela, pracowników jej biura handlowego włączono do Polsat Media (w listopadzie zwolniono 23 osoby), zintegrowano też niektóre redakcje (naczelnym Interii został Piotr Witwicki, dziennikarz Polsat News i koordynator portalu internetowego stacji).
Cyfrowy Polsat w ostatnich latach przeprowadził kilka inwestycji poza swoich głównym sektorem działalności, czyli mediami i telekomunikacją. Zdecydowanie największą było kupno pod koniec 2019 roku za 1,17 mld zł 21,7 proc. akcji firmy informatycznej Asseco
W połowie 2019 roku Cyfrowy Polsat za 31 mln zł przejął większościowy pakiet udziałów firmy windykacyjnej Vindix, a na początku ub.r. zapłacił 6,9 mln zł za 51 proc. udziałów firmy Alledo oferującej usługi z zakresu systemów oświetleniowych i fotowoltaiki pod marką Esoleo.
eobuwie z dużym wzrostem wpływów i zysku
Od października ub.r. do stycznia br. Grupa eobuwie.pl osiągnęła wzrost przychodów rok do roku o 66 proc., z 578 do 961 mln zł. W Polsce i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej wpływy wzrosły o ponad 50 proc., natomiast w Europie Północno-Zachodniej i Południowej - o ok. 130 proc.
Marża brutto grupy eobuwie zwiększyła się z 42,4 do 42,8 proc. Mocno wzrosły wyniki rentowności: zysk EBITDA z 36 do 85 mln zł, marża EBITDA z 6,2 do 8,9 proc., a zysk operacyjny z 26 do 67 mln zł.
Do spółki należą przede wszystkim sklepy internetowe w wielu krajach. Jej przychody z e-commerce od października ub.r. do stycznia br. wzrosły rok do roku o 69 proc. do 919 mln zł, natomiast wpływy ze sklepów stacjonarnych zmalały o 11 proc. do 26 mln zł. Na koniec stycznia br. spółka miała 25 placówek stacjonarnych, o cztery więcej niż rok wcześniej.
Cała grupa kapitałowa CCC od października ub.r. do stycznia br. zanotowała minimalny wzrost przychodów sprzedażowych - o 9 mln zł do 1,98 mld zł. Wpływy detaliczne w sklepach stacjonarnych zmalały o 40 proc., z 1,33 mld zł do 797 mln zł (m.in. wskutek czasowego zamknięcia sklepów w centrach handlowych), za to przychody z e-commerce poszły w górę o 84 proc. do 1,09 mld zł. Zysk EBITDA firmy spadł z 276 do 96 mln zł.
Dołącz do dyskusji: CCC sprzedaje 20 proc. akcji eobuwie.pl Cyfrowemu Polsatowi i spółce Rafała Brzoski, kupi kolejne 20 proc.
https://erooo.pl/
__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __
Wyszukaj mnie po niku: Maggda-x napisz do mnie lub zadzwoń o każdej porze,
odpisuje zazwyczaj do 5 minut, czekam.
proszę, przestańmy oczekiwać po tych dziennikarzach kompetencji. Oni są tylko od siania sensacji, plotek i innych prymitywizmów. dziennikarstwo już wiele lat temu zeszło na psy. Teraz dziennikarze to dno, podobnie jak polska policja-ZOMO. pozdrawiam