Ceneo z rekordem, Skąpiec przed Okazje.info i Nokautem
Zdecydowanie najpopularniejszą porównywarką cenową jest Ceneo.pl, które w grudniu ub.r. osiągnęło rekordową odwiedzalność. Okazje.info zanotowały niewielki spadek natomiast Skąpiec.pl i Nokaut.pl w pewnych statystykach straciły, a w innych zyskały.
W grudniu ub.r. Ceneo.pl (należące do Grupy Allegro) odwiedziło 6,64 mln internautów (real users), którzy wykonali 94,5 mln odsłon krajowych (w tym 16,6 mln mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 14 minut i 10 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Ceneo.pl jest zdecydowanym liderem wśród porównywarek cenowych we wszystkich tych statystykach. Serwis zanotował około trzech razy więcej użytkowników niż każda z kolejnych trzech porównywarek (Skąpiec.pl, Okazje.info i Nokaut.pl), a także ponad cztery raz więcej odsłon krajowych niż Skąpiec.pl, prawie siedem razy więcej niż Okazje.info i ponad dziesięć razy więcej niż Nokaut.pl. Na Skąpiec.pl każdy użytkownik spędził średnio 8:55 minuty, a na Okazje.info i Nokaut.pl - po 3-4 minuty.
Do wydawców czołowych porównywarek należą też mniej popularne serwisy tego typu. I tak Taniomania.pl (wchodząca w skład Grupy Ceneo.pl) zanotowała w grudniu 537,4 tys. użytkowników i 1,77 mln odsłon krajowych, Bazarek.pl (należący do Grupy Nokaut.pl) - 376,9 tys. użytkowników i 2,04 mln odsłon, Ceneolokalnie.pl (Grupa Ceneo.pl) - 232,3 tys. użytkowników i 786,3 tys. odsłon. Z kolei Idealo.pl odwiedziło 228 tys. internautów, a Najtaniej.co - 201,4 tys.
Czołowe porównywarki cenowe w grudniu 2014 roku | |||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | krajowe odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
ceneo.pl | 6 638 996 | 94 510 270 | 16 599 011 | 00:14:10 | 30,86% |
skapiec.pl | 2 528 259 | 20 550 789 | 3 082 582 | 00:08:55 | 11,75% |
okazje.info | 2 079 501 | 12 165 291 | 1 957 763 | 00:04:21 | 9,67% |
nokaut.pl | 1 745 311 | 8 866 330 | 736 160 | 00:03:42 | 8,11% |
Ceneo.pl zyskało w skali roku 244,8 tys. użytkowników i 8,82 mln odsłon krajowych (to wzrosty o 3,8 i 10,3 proc.), za to średni czas spędzany przez odwiedzającego skrócił się o 51 sekund (czyli o 5,7 proc.). W grudniu ub.r. serwis zanotował rekordową liczbę użytkowników i odsłon krajowych w swojej historii.
Skąpiec.pl, w połowie ub.r. przejęty przez Grupę Onet, zanotował o 140,3 tys. użytkowników więcej (5,9 proc. w górę), 1,36 mln odsłon krajowych mniej (6,2 proc. w dół) oraz 1:44 minuty więcej czasu korzystania przez każdego użytkownika (24,1 proc. w górę).
Niewielkie spadki liczby użytkowników miały Okazje.info i Nokaut.pl - pierwszy stracił 142,6 tys. (6,4 proc. w dół), a drugi - 131,2 tys. (7 proc. w dół). Jednocześnie Okazje.info zanotowały 1,24 mln odsłon krajowych mniej niż przed rokiem (9,2 proc. w dół) i 8 sekund na użytkownika mniej, natomiast Nokaut.pl zyskał 2,55 mln odsłon (to aż 40,4 proc. w górę), a średni czas korzystania z serwisu przez odwiedzającego zmalał aż o 13:43 minuty (czyli o 78,7 proc.).
Czołowe porównywarki cenowe rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | grudzień 2014 | grudzień 2013 | ||||
real users | odsłony krajowe | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony krajowe | czas na RU [godz:min:s] | |
ceneo.pl | 6 638 996 | 94 510 270 | 00:14:10 | 6 394 202 | 85 685 968 | 00:15:01 |
skapiec.pl | 2 528 259 | 20 550 789 | 00:08:55 | 2 387 943 | 21 908 634 | 00:07:11 |
okazje.info | 2 079 501 | 12 165 291 | 00:04:21 | 2 222 154 | 13 404 295 | 00:04:29 |
nokaut.pl | 1 745 311 | 8 866 330 | 00:03:42 | 1 876 489 | 6 312 473 | 00:17:25 |
Dla porównywarek cenowych, tak jak dużej części sektora e-commerce, najintensywniejszy jest okres zakupowy przed Bożym Narodzeniem. Dlatego Ceneo.pl, Skąpiec.pl i Nokaut.pl to w grudniu przyciągnęły najwięcej użytkowników w ub.r., natomiast w przypadku Okazje.info grudniowy wynik był tylko nieznacznie mniejszy od styczniowego i z miesięcy letnich.
Najsłabszy dla porównywarek jest natomiast okres wiosenny i letni. Nokaut.pl w maju ub.r. miał 4,8 mln użytkowników (wobec 6,64 mln w grudniu), Skąpiec.pl po 1,7-1,8 mln od kwietnia do września (wobec 2,53 mln w grudniu), natomiast Nokaut.pl - 1,09 mln w kwietniu (wobec 1,74 mln w grudniu). W maju Nokaut.pl zanotował zaledwie 439 tys. użytkowników, co może być skutkiem kolejnej kary nałożonej na serwis przez wyszukiwarkę Google - pierwszy razy taka sytuacja miała miejsce trzy lata temu, dotyczyła też porównywarek Ceneo.pl i Nokaut.pl oraz kilkunastu innych polskich stron (więcej na ten temat).
Najbardziej stabilną odwiedzalność z analizowanych serwisów miały w ub.r. Okazje.info - różnica w liczbie użytkowników między najlepszym a najgorszym miesiącem wyniosła 294 tys.
Liczba użytkowników czołowych porównywarek cenowych w 2014 roku | ||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
| ceneo.pl | skapiec.pl | okazje.info | nokaut.pl |
styczeń | 5 901 996 | 2 367 904 | 2 209 332 | 1 714 827 |
luty | 5 443 788 | 2 022 416 | 2 018 274 | 1 320 906 |
marzec | 5 688 982 | 2 050 585 | 2 109 577 | 1 278 963 |
kwiecień | 5 107 654 | 1 829 862 | 2 029 990 | 1 087 761 |
maj | 4 800 930 | 1 773 485 | 2 084 184 | 438 859 |
czerwiec | 5 428 244 | 1 687 153 | 2 124 461 | 1 825 472 |
lipiec | 5 689 822 | 1 676 090 | 2 200 505 | 1 669 054 |
sierpień | 5 864 197 | 1 737 922 | 2 250 069 | 1 726 589 |
wrzesień | 5 725 672 | 1 760 491 | 2 148 285 | 1 563 742 |
październik | 5 791 824 | 2 080 166 | 1 961 291 | 1 530 740 |
listopad | 6 171 094 | 2 393 893 | 1 956 356 | 1 681 461 |
grudzień | 6 638 996 | 2 528 259 | 2 079 501 | 1 745 311 |
Dołącz do dyskusji: Ceneo z rekordem, Skąpiec przed Okazje.info i Nokautem