Cennikowe wzrosty reklamowe w radiu, magazynach i dziennikach - w dół kina
Przez jedenaście miesięcy br. tradycyjne media zwiększyły cennikowe wpływy z reklam o 6,3 proc. w skali roku. Tylko kina zanotowały spadki, natomiast najwyższe wzrosty miały magazyny, radio i indoor.
Przychody z reklam mediów pozainternetowych wyniosły w okresie od stycznia do listopada br. cennikowo 27,6 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów). To o 6,3 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2014 roku.
Ponad połowa tych wydatków trafiła do telewizji, której przychody wyniosły 15,1 mld zł, czyli zaledwie o 0,5 proc. więcej niż przed rokiem. Stacje radiowe zarobiły z kolei blisko 5 mld zł, co oznacza wzrost o 24,4 proc. w skali roku.
Reklamodawcy na wsparcie na łamach magazynów wydali prawie 3,3 mld zł, zwiększając te nakłady o 19,2 proc. rok do roku. Więcej przeznaczyli również na reklamy na łamach dzienników (o 0,2 proc.) - 1,45 mld zł.
W omawianym okresie wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 5,5 proc., do 1,4 mld zł, a na indoor - o 88,8 proc., z 19,7 do 37,3 mln zł.
Mniejszym zainteresowaniem marketerów cieszyła się reklama kinowa, na którą wydano nieco ponad 1,3 mld zł, o 2,8 proc. mniej niż rok wcześniej.
Wpływy reklamowe mediów |
|||
(dane Kantar Media, cennikowe, bez rabatów) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-XI 2014 |
I-XI 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
15 032 492 954 zł |
15 104 019 660 zł |
0,5 |
Radio |
3 999 515 385 zł |
4 973 944 002 zł |
24,4 |
Gazety |
1 449 604 367 zł |
1 452 050 323 zł |
0,2 |
Magazyny |
2 764 552 081 zł |
3 294 119 247 zł |
19,2 |
Outdoor |
1 328 862 841 zł |
1 401 457 924 zł |
5,5 |
Kina |
1 388 375 590 zł |
1 348 859 282 zł |
-2,8 |
Indoor |
19 735 900 zł |
37 257 400 zł |
88,8 |
razem |
25 983 139 118 zł |
27 611 707 838 zł |
6,3 |
Dołącz do dyskusji: Cennikowe wzrosty reklamowe w radiu, magazynach i dziennikach - w dół kina