Miliony na promocję CPK. Reklamy także za granicą
Maciej Lasek, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego, podczas czwartkowej debaty w Sejmie ujawnił wybrane dane dotyczące wydatków na promocję inwestycji w roku 2023. Na kampanie promocyjne w telewizji, prasie i outdoorze wydano szacunkowo co najmniej 11,2 mln - podał polityk.
Tylko w 2023 roku 1,8 mln zł na kampanię outdoorową promującą CPK wydano w okresie kampanii wyborczej, we wrześniu i październiku. Kolejne 1,8 mln przeznaczono na promocję w telewizji, w TVP i „jednej ze stacji komercyjnych” – podał Maciej Lasek.
Kolejne miliony Centralny Port Komunikacyjny przeznaczył na promowanie się w prasie. Jak poinformował pełnomocnik rządu ds. CPK, 1,5 mln zł spółka wydała na płatne publikacje w ogólnopolskich mediach drukowanych o profilu społeczno-politycznym. Koleje 92 tys. zł przeznaczono na promocję w mediach lokalnych, z czego 52 tys. wydano na jeden periodyk – kwartalnik „Apostoł”.
1,2 mln zł przeznaczono na promocję CPK w mediach zagranicznych. Maciej Lasek poinformował też, że na działania eventowe w 2023 roku Centralny Port Komunikacyjny przeznaczył 4 mln złotych. 145 tys. zł wydano zaś na przygotowanie strategii komunikacji inwestycji w kolejnych latach.
- Przytoczone informacje to dopiero początek. Można powiedzieć, wierzchołek góry lodowej. My zaczynamy audyty i o wszystkim będziemy informować - podsumował Maciej Lasek.
Zobacz: Centralny Port Komunikacyjny promuje się kampanią „CPK. Ruszaj z nami!"
Czym jest CPK?
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. ha ma być wybudowany port lotniczy. Pierwszy etap lotniska, czyli dwie równoległe drogi startowe i infrastruktura do obsługi 40 mln pasażerów, ma zostać uruchomiony w 2028 r. Plan Generalny CPK zakłada, że następnie port będzie w sposób modułowy rozbudowywany.
Spółka CPK jest w 100-proc. własnością Skarbu Państwa. Jak wynika z prognoz Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), w 2060 r. lotnisko może obsługiwać do 65 mln pasażerów.
Dołącz do dyskusji: Miliony na promocję CPK. Reklamy także za granicą