Chiński influencer w ciągu 12 godzin sprzedał towary za prawie 2 mld dolarów
Podczas transmisji na żywo na Taobao, jednej z największych na świecie platform zakupowych, należącej do Alibaba Group, Chińczyk Li Jiaqi, znany w internecie jako "Lipstick Brother", sprzedał różne towary na łączną kwotę 1,9 mld dolarów. To rekord.
Kosmetyki do makijażu, balsamy do ciała, a nawet słuchawki Apple AirPods udało się sprzedać jednemu z najpopularniejszych chińskich influencerów podczas prowadzonego przez siebie programu transmitowanego na żywo na platformie zakupowej Taobao. Wystarczyło 12 godzin, by Li Jiaqi, znany jako "Lipstick Brother" (testuje w sieci różne kosmetyki do makijażu, stąd pseudonim), sprzedał te towary. Warte były w sumie 12 mld juanów (to 1,9 mld dolarów). To rekordowa kwota ze sprzedaży, którą zebrano w trakcie transmisji na żywo, spośród wszystkich prowadzonych na platformie Taobao.
Jak informuje chiński portal Taosj.com, program Li Jiaqiego miał prawie 250 mln wyświetleń. Jak przyznał sam autor, wcześniej jego programy miały średnią oglądalność na poziomie ok. 20 mln wyświetleń.
Inna czołowa chińska influencerka, Viya, sprzedała tego samego dnia towary o wartości ok. 8 mld juanów w prowadzonym przez siebie programie, który trwał 14 godzin. Z kolei Cherie, również popularna chińska gwiazda mediów społecznościowych, sprzedała towary o wartości 1,2 mld juanów.
Ten format sprawdza się w pandemii
Transmisje na żywo, podczas których można kupować prezentowane przez influencerów towary, to po części program rozrywkowy, po części reklama, a po części czat grupowy. Format wprowadzony w Chinach zyskał na popularności od początku pandemii koronawirusa.
Eksperci podkreślają, że ten sposób promowania produktów i zachęcania do ich kupowania sprawdza się właśnie teraz, gdy na całym świecie obowiązują ograniczenia związane z tradycyjnym handlem. Li Jiaqi jest czołowym chińskim sprzedawcą towarów za pośrednictwem swoich programów na platformie Taobao.
Rzecznik Alibaba Group nie chciał komentować informacji o danych dotyczących sprzedaży, które podawał serwis Taosj.com.
Koncern Alibaba został stworzony przez biznesmena i obecnego miliardera Jacka Ma w 1999 r. Dzisiaj jest to jedna z największych firm technologicznych na świecie, a prowadzona przez nią platforma AliExpress to poważny gracz w światowej branży e-commerce.
Dołącz do dyskusji: Chiński influencer w ciągu 12 godzin sprzedał towary za prawie 2 mld dolarów