CNN przejmuje startup Beme youtubera Caseya Neistata, chce stworzyć nową markę internetową
Stacja CNN przejmie Beme, startup którego współtwórcą jest znany youtuber Casey Neistat. Społecznościowa aplikacja Beme zostanie zamknięta, a zespół kierowany przez Neistata ma stworzyć nową markę medialną skierowaną do millenialsów.
Casey Neistat jest obecnie jednym z najbardziej popularnych twórców na YouTube - jego kanał ma ponad 5,8 mln subskrybentów. Oprócz tego Neistat zamieszcza swoje produkcje wideo także poza YouTube’em, co czyni go coraz bardziej znaną marką medialną na świecie.
W ub.r. Neistat i Matt Hackett, były wiceprezes serwisu Tumblr stworzyli startup o nazwie Beme. Kilka miesięcy później uruchomili aplikację mobilną o nazwie Beme, która w założeniach miała być nową jakością w mediach społecznościowych.
Beme działa w ten sposób, że użytkownik może nakręcić swoim smartfonem krótki film i podzielić się nim z innymi użytkownikami platformy. Charakterystyczną cechą rozwiązania jest fakt, że autor nagrania nie ma nie tylko możliwości edycji zarejestrowanego materiału, ale nawet obejrzenia go - film po nagraniu trafia od razu do sieci.
Neistat przekonywał, że Beme pozwala dzielić się autentycznymi przeżyciami użytkowników bez żadnego retuszu, jednak społeczność internautów ostatecznie nie kupiła tego pomysłu, a samo nazwisko znanego youtubera nie wystarczyło do osiągnięciu sukcesu. W szczytowym okresie popularności aplikacja Beme doczekała się 1,2 mln ściągnięć, wkrótce potem jednak drastycznie straciła na liczbie użytkowników.
Teraz należący do Neistata i Hacketta startup przejmie stacja CNN. Kwoty transakcji nie podano. Według dostępnych informacji CNN po akwizycji zamierza zamknąć aplikację Beme i wykorzystać potencjał zespołu zbudowanego przez młodą firmę. Zgodnie z zapowiedziami wszystkich 11 obecnych pracowników Beme przejdzie do pracy w CNN, a kierować będzie nimi nadal Neistat, który obejmie w zespole stanowisko producenta wykonawczego.
Co w przyszłości ma stworzyć zespół przejęty przez CNN? Na razie wiadomości na temat nie są precyzyjne. Według informacji podawanych m.in. przez „The New York Times” chodzi o stworzenie nowej marki w segmencie mediów społecznościowych, która będzie w stanie zaskoczyć i przyciągnąć do siebie użytkowników, szczególnie tych z pokolenia Millenialsów, na którym zależy zarówno CNN jak i jego reklamodawcom.
- Casey zgromadził wokół swojego kanału spoleczność prawie 6 mln wiernych odbiorców, z których tylko niewielka część to widzowie CNN – przyznał w wywiadzie cytowanym przez „The New York Times” Andrew Morse, szef CNN Digital. – Jestem przekonany, że wspólnymi siłami jesteśmy w stanie zaproponować tym ludziom coś nowego, co przyciągnie ich pomimo tego, że w branży internetowych i social mediowych aplikacji panuje coraz większy tłok.
W związku z nowymi wyzwaniami po przejęciu Beme przez CNN Neistat zapowiedział, że zawiesza na razie codzienne emitowanie swojego vloga na YouTubie.
Dołącz do dyskusji: CNN przejmuje startup Beme youtubera Caseya Neistata, chce stworzyć nową markę internetową