Co czwarty przenośny pecet sprzedany w 2011 r. był tabletem
W 2011 roku na całym świecie sprzedano 72,7 miliona tabletów - o 256 proc. więcej niż w roku 2010. Stanowiły one 25,5 proc. całego rynku przenośnych pecetów - wynika z danych NPD DisplaySearch.
Firma badawcza szacuje, że w zeszłym roku globalna sprzedaż notebooków sięgnęła 187,5 miliona sztuk i była o 12 proc. większa w porównaniu z rokiem 2010. W przypadku netbooków odnotowano 20-proc. wzrost, do 25,2 miliona urządzeń.
Ogółem w 2011 roku na świecie sprzedano 285,4 miliona przenośnych pecetów - o 31 proc. więcej w ujęciu rocznym.
Analitycy NPD DisplaySearch prognozują jednocześnie, że w 2017 roku na świecie sprzedanych zostanie 432 miliony notebooków i 383,3 miliona tabletów.
Szybko rośnie sprzedaż przenośnych pecetów w regionach rozwiniętych. W 2011 roku zwiększyła się ona o 48 proc., do 138 milionów sztuk, a w roku 2017 ma sięgnąć 452,8 miliona urządzeń. W tym samym czasie w regionach dojrzałych spodziewany jest wzrost ze 147,5 do 371,6 miliona sztuk.
W późniejszych latach prognozowanego okresu do rynkowego wzrostu w dużej mierze mają się przyczynić ultrabooki.
Dołącz do dyskusji: Co czwarty przenośny pecet sprzedany w 2011 r. był tabletem