SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co nam daje telefon komórkowy?

Multimedialne wiadomości i komunikacja Internetowa sukcesywniewypierają podstawową funkcję telefonu komórkowego jakim jestprowadzenie rozmów - taki wniosek przynosi najnowsze badanie'Anytime. Anyplace' na temat mobilnych platform, contentu ikomunikacji marketingowej przeprowadzone przez Universal McCann.

Dzisiaj przeciętnie użytkownicy spędzają jedynie 47% swojego"mobilnego czasu" na rozmowach, preferując używanie telefonu towysyłania wiadomości (40%), przesyłania wiadomości multimedialnych(6%) lub korzystania z mobilnego Internetu (7%). Wiodącym rynkiemtego trendu jest Japonia, gdzie jedynie 24% mobilnego czasu zajmująrozmowy.

Ta diametralna zmiana zwyczajów posługiwania się telefonamikomórkowymi doprowadziła do silnego popytu konsumenckiego nawysokiej jakości multimedialny content jakim jest muzyka, sport, TVi pliki filmowe. To z kolei stwarza ogromne możliwości dlareklamodawców. Badanie dowodzi, że branding wysokiej jakościcontentu przeznaczonego dla urządzeń mobilnych jest znacznie lepiejakceptowany przez użytkowników.

Opublikowane 19 września 2007 roku 'Anytime, Anyplace', jestdrugim tego rodzaju szczegółowym badaniem Universal McCannprzeprowadzonym w ramach światowego programu badawczego. Badanieobejmuje 21 rynków wytypowanych do przeprowadzenia analizykluczowych tematów cyfrowych w kontekście globalnym.

Według badania przeprowadzonego na 10.000 uczestnikach w czerwcutego roku, content TV będzie prawdopodobnie następnym przełomowymrozwiązaniem w telefonii komórkowej. W chwili obecnej wypróbowałogo 8% badanych a 33% planuje z niego skorzystać.

Badanie dowodzi również, że konsumenci mają dostęp do szerokiegowachlarza przenośnych urządzeń niezależnie od gospodarczych,socjologicznych czy też kulturowych warunków w jakich funkcjonują.66% posiada przenośny odtwarzacz muzyki lub mediów, 45% ma w domulub w pracy notebooka, a 28% przenośne urządzenia do gier. Tenbezprecedensowy dostęp spowodował ogromny popyt na contentzawierający muzykę, filmy i telewizyjne show.

Niestety, przynajmniej obecnie, większość badanych zdobywamobilną rozrywkę nielegalnie, nie płacąc za nią. Dla 38%konwertowanie legalnych płyt CD na format mp3 używany w przenośnychodtwarzaczach jest pierwszym źródłem pozyskiwania contentu, podczasgdy 36% przyznaje się do pobierania plików z siecipeer-to-peer.

Pozostałe kluczowe wnioski badania:

- Telefony 3G są najbardziej poszukiwanym urządzeniemprzenośnym na świecie
- 3G to numer jeden w przenośnej technologii - 43% opowiada się zajej wdrożeniem. Wyprzedza to znacznie inne platformy, w tymodtwarzacze mediów, przenośne gry i notebooki.
- Użytkownicy telefonów komórkowych wybierają mobilne technologienowej generacji
- W miejscu, w którym jest dostępna technologia, konsumenci z niejkorzystają.
- Przenośna technologia stymuluje rozwój User-Generated Content(UGC)
- Aparaty cyfrowe to najbardziej popularne, po telefonachkomórkowych, urządzenie przenośne - posiada je 81% badanych.Aparaty w telefonach komórkowych są niemal równie popularne -dostęp do nich posiada 76% badanych.

Tom Smith, EMEA Research Manager w Universal McCann powiedział:"To badanie wyraźnie obrazuje ogromny potencjał dla właścicielimediów, marketerów oraz reklamodawców. Tak duży popyt zapewniawłaścicielom contentu możliwość przemieszczenia na platformęmobilną. Reklamodawcy mają możliwość stworzenia bardziej pozytywnejrelacji z konsumentami poprzez umożliwienie im dostępu do contentui usług."

Dołącz do dyskusji: Co nam daje telefon komórkowy?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl