Co trzeci Polak przywiązuje znaczenie do marki telefonu komórkowego
Dla 34 proc. Polaków znaczenie ma konkretna marka telefonukomórkowego, podczas gdy z zachodniej Europie poziom tych wskazańnie przekracza 21 proc. - wynika z badania The Forrester ConsumerTechnographics i analiz firmy MPG. Ogółem Polacy mają mniejtelefonów, szybciej pozbywają się tych stacjonarnych, za toczęściej wysyłają SMS-y.
34 proc. Polaków przywiązuje znaczenie do konkretnej markitelefonu komórkowego, podczas gdy w Wielkiej Brytanii deklaruje to21 proc. respondentów, w Niemczech -19 proc., a we Francji - 14proc. Również co trzecia osoba w naszym kraju przyznaje, że beztego urządzenia nie czuje się oderwana od świata, podczas gdy takiepoczucie ma aż 55 proc. Francuzów oraz po 51 proc. Włochów iNiemców.
Ogółem posiadanie przynajmniej jednego aktywnegotelefonu deklaruje 79 proc. Polaków, czyli mniej niż Szwedów (94proc.), Niemców i Holendrów (po 94 proc.) oraz Anglików (86 proc.),za to więcej niż Francuzów (76 proc.). Aż 38 proc. osób wnaszym kraju przyznaje, że obecnie korzysta wyłącznie z telefonukomórkowego, natomiast na zachodzie Europy wskaźnik takichdeklaracji nie przekracza 25 proc. 53 proc. Polaków wysyła SMS-ycodziennie, a kolejne 21 proc. robi to przynajmniej raz w tygodniu,podczas gdy z takich wiadomości korzysta każdego dnia tylko 15proc. Hiszpanów oraz po 29 proc. Niemców i Francuzów.
Przy wyborze nowej oferty Polacy najczęściej biorą poduwagę bezpłatne minuty (82 proc. respondentów), koszt połączeń (75proc.) i subsydiowanie nowego aparatu (51 proc.), podczasgdy w Niemczech poziom poszczególnych deklaracji wynosi odpowiednio43 proc., 45 proc. i 33 proc., we Francji - 46 proc., 32 proc. i 40proc., a w Wielkiej Brytanii - 61 proc., 47 proc. i 33 proc. Aż 91proc. Polaków nie planuje zmian w swoim abonamencie telefonicznym,podczas gdy u Hiszpanów, Francuzów i Anglików ten odsetek jestbliski 80 proc.
Badanie The Forrester Consumer Technographics przeprowadzono wdrugim kwartale bieżącego roku w Polsce, Szwecji, Holandii,Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji.Ankiety objęły ogółem 25 932 respondentów (w tym 2 813 Polaków), awyniki uzupełniają analizy domu mediowego MPG.
Dołącz do dyskusji: Co trzeci Polak przywiązuje znaczenie do marki telefonu komórkowego