Coca-Cola i Adidas - marki najbardziej kojarzone z emocjami sportowymi
Wśród marek w największym stopniu kojarzonych z emocjami sportowymi znajdują się zarówno marki sponsorów Euro 2012 i producenci odzieży sportowej, jak i marki sponsorujące reprezentację Polski czy nawiązujące w komunikacji do symboliki piłkarskiej - wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.
Na czele rankingu marek kojarzonych z emocjami sportowymi znaleźli się - niemal ex aequo - oficjalni sponsorzy Euro 2012: Coca-Cola oraz Adidas.
Tuż za nimi znalazła się marka Tyskie, która w swojej komunikacji marketingowej intensywnie odwołuje się do kibicowania, nawiązując do kampanii z okresu, gdy Tyskie były sponsorem reprezentacji. Wśród marek piw dopiero trzecie miejsce zajmuje Carlsberg, czyli sponsor Euro 2012, za Warką - sponsorem polskiej reprezentacji.
Spośród marek FMCG liderem jest Coca-cola. Dobrze radzi sobie także jej główny konkurent - Pepsico z markami Pepsi i Lay’s. Powoli rośnie z kolei pozycja marek, które wkraczają w etap intensywnej komunikacji związanej z Euro 2012, takich jak Orange, Mastercard czy McDonald’s.
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI w dniach 14-20 maja 2012 r. na losowej reprezentatywnej próbie polskich internautów w wieku co najmniej 15+.
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola i Adidas - marki najbardziej kojarzone z emocjami sportowymi