comScore: ponad 270 mln internautów z Europy odwiedza internetowe sklepy
Spośród europejskich internautów, strony sklepów online i porównywarek cenowych najczęściej odwiedzają użytkownicy z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Irlandii i Holandii.
Z badania firmy comScore wynika, że w styczniu bieżącego roku strony w kategorii "Sprzedaż" odwiedziło 270,6 miliona użytkowników z osiemnastu poddanych analizie europejskich rynków.
Stanowili oni 74,5 proc. ogółu internautów z badanych państw - o 8,5 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Na siedmiu rynkach odnotowano penetrację na poziomie co najmniej 75 proc.
Najwyższy wskaźnik penetracji miała Wielka Brytania (89,4 proc. - o 6,3 pkt. proc. więcej niż w styczniu 2010 r.), a następnie Francja (87,0 proc. - wzrost o 10,5 pkt. proc.), Niemcy (82,1 proc. - wzrost o 9,0 pkt. proc.), Irlandia (80,7 proc. - wzrost o 15,8 pkt. proc.) i Holandia (80,2 proc. - wzrost o 4,9 pkt. proc.). Na przestrzeni roku najwyższy wzrost odnotowano w Irlandii i Rosji - o 15,8 pkt. proc.
Pod względem liczby internautów odwiedzających strony internetowych sklepów i porównywarek cenowych, liderem były Niemcy (40,6 mln), przed Francją (36,6 mln) i Wielką Brytanią (34,6 mln).
Z kolei jeśli chodzi o zaangażowanie, na pierwszym miejscu znaleźli się Brytyjczycy, którzy na odwiedzanie tego typu serwisów przeznaczają średnio 84,1 minuty w miesiącu. Następni są tutaj Francuzi (83,2 min.) i Turcy (73,0 min.), a średnia dla Europy wynosi 52,4 minuty.
W Polsce sklepy online i porównywarki cenowe odwiedziło w styczniu 72,4 proc. internautów, a każdy z nich spędził na tego typu stronach średnio 20,4 minuty.
W kategorii "Sprzedaż" najpopularniejszymi stronami były porównywarki cenowe, które odwiedziło 31,6 proc. internautów. Kolejne były tutaj witryny z podkategorii "Odzież" (28,4 proc.) i "Elektronika użytkowa" (27,1 proc.).
Z kolei najwięcej czasu - średnio 23,3 minuty - użytkownicy spędzili na stronach z podkategorii "Odzież". W ich przypadku odnotowano także najwyższy odsetek odsłon stron w kategorii "Sprzedaż" - 21,6 proc.
Dołącz do dyskusji: comScore: ponad 270 mln internautów z Europy odwiedza internetowe sklepy