Skok popularności „Cyberpunk 2077” po premierze serialu Netflixa. Analityk: wpływ na sprzedaż potrwa krótko
Dane za ostatni weekend, w czasie którego w szczytowym momencie w wydaną przez CD Projekt grę „Cyberpunk 2077” grało około 136 tys. osób, wskazują, że gracze wrócili do gry na fali popularności serialu „Edgerunners”, ale zdaniem analityków, wpływ na wyniki sprzedażowe może być ograniczony i krótkotrwały.
W pierwszej części poniedziałkowej sesji akcje CD Projekt należą do najmocniej rosnących na warszawskiej giełdzie. Tuż po godzinie 11.00 za jedną akcję spółki płacono 94,47 zł, po wzroście o 4,4 proc.
Potem wzrost jeszcze przyspieszył, na koniec sesji wynosił 13,47 proc. przy obrotach sięgających 143,5 mln zł.
"Wzrost kursu jest pochodną w największym stopniu dużego wzrostu liczby graczy w Cyberpunka i największych wartości od czasu premiery, dodatkowo mieliśmy w weekend informacje o dacie premiery 3 sezonu serialu Netflixa The Witcher oraz Blood Origin" - napisał Łukasz Kosiarski w porannym raporcie Ipopema Securities.
Przez ostatni miesiąc kurs akcji CD Projekt zyskał ponad 14 proc., a jeszcze w pierwszych dniach września akcje spółki kosztowały poniżej 80 zł. W skali roku są na minusie prawie 50 proc.
"Wydaje się, że gracze naprawdę wrócili do Cyberpunka, co jest dla nas (i rynku) zaskakujące, szczególnie jak na grę single player. Od opublikowania patcha, premiery serialu oraz przeceny (-50 proc.) gra cały czas poprawia wyniki sprzedażowe, utrzymując się w TOP 5 sprzedaży gier na Steam" - napisał Kacper Koproń w porannym raporcie Trigon DM.
Ponad 100 tys. użytkowników gra w „Cyberpunka”
W niedzielę w szczytowym momencie w „Cyberpunk 20277” na Steamie grało ponad 136 tys. osób. To najwyższy poziom od stycznia 2021 roku, niedługo po światowej premierze gry CD Projekt w grudniu 2020 roku.
W opinii analityków, powrót graczy do Cyberpunka można wiązać z popularnością serialu „Edgerunners” dostępnego na platformie Netflix. Wcześniej podobny powrót zainteresowania grą „Wiedźmin 3” CD Projekt doświadczył po premierze serialu „Wiedźmin”, również na Netfliksie.
"Jednak uważamy, że wpływ na sprzedaż Cyberpunk 2077 będzie ograniczony i krótkotrwały - podobny do tego, co obserwowaliśmy w przypadku Wiedźmina 3 podczas premiery serialu na Netfliksie" - napisał Tomasz Rodak w porannym raporcie DM BOŚ.
Dodał, że w przypadku Wiedźmina liczba graczy na Steamie rosła w ciągu 16 dni od premiery dwóch sezonów serialu i utrzymywała się na podwyższonym poziomie przez prawie 3 miesiące.
W pierwszej połowie br. CD Projekt zanotował spadek skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży o 19,7 proc. do 377,92 mln zł, a jego zysk netto wzrósł ze 105,05 do 113,75 mln zł. Firma mocno ograniczyła koszty pracownicze.
Dołącz do dyskusji: Skok popularności „Cyberpunk 2077” po premierze serialu Netflixa. Analityk: wpływ na sprzedaż potrwa krótko