Cyfrowy Polsat ma 2,287 mln abonentów. Który pakiet najpopularniejszy?
- Liczba przyłączeń netto Cyfrowego Polsatu w całym pierwszym półroczu 2008 wyniosła 220 tys., a konkurencji czyli Cyfry Plus i platformy "n" odpowiednio 50 tys. i 26. tys - poinformował Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.
Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł rdr w II kwartale tego roku o 67,7 proc. do 79,8 mln zł, a zysk operacyjny o 81,1 proc. do 99,4 mln zł. Przychody z działalności operacyjnej zwiększyły się o 60,2 proc. do 277,3 mln zł.
"Nasze wyniki są efektem strategii stałego stabilnego wzrostu, która zakłada, że każdy kwartał będzie lepszy od poprzedniego. Bezpośrednio na wynik na EBITDA ma wpływ ilość cyklicznie pozyskanych abonentów. W II kwartale pozyskaliśmy ponad 100 tys. abonentów. Sezonowo IV kwartał jest dla nas pod tym względem najlepszy, ale rosną też koszty w związku z pozyskaniem dużej liczny abonentów" - powiedział Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.
Na konferencji prasowej Libicki powiedział, że marża EBITDA DTH, czyli nie uwzględniając wyniku projektu MVNO, w III kw. może się zwiększyć kw/kw, ale w IV kw. możliwe jest jej nieduże obniżenie.
Przy sezonowo największym przyroście abonentów w IV kwartale rosną bowiem koszty ich pozyskania, czyli prowizje dla sieci dystrybucji oraz subsydia do dekoderów.
W II kwartale 2008 r. marża EBITDA DTH Cyfrowego Polsatu wyniosła 39,7 proc. podczas, gdy zwykła marża EBITDA wyniosła 37,5 proc.
Na koniec I półrocza Cyfrowy Polsat miał 2.287.656 abonentów, 46,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Na koniec I kwartału 2008 liczba abonentów wyniosła 2.187.230.
Liczba przyłączeń netto Cyfrowego Polsatu w całym pierwszym półroczu 2008 wyniosła 220 tys., a konkurencji czyli Cyfry Plus i platformy "n" odpowiednio 50 tys. i 26. tys.
Średnie ARPU, czyli miesięczny przychód na abonenta wzrósł rdr w II kwartale 2008 o 1,7 proc. do 35,3 zł, podczas gdy w pierwszym kwartale było to 33,8 zł.
Na pytanie, czy ARPU będzie dalej rosło Libicki odpowiedział:
"Bardzo ciężko nad tym pracujemy. Pozytywny wpływ na ARP-u miały trzy nowe pakiety premium z HBO, wprowadzone na początku roku".
Libicki podtrzymał wcześniejsze zapowiedzi, że Cyfrowy Polsat planuje w IV kwartale rozpocząć podawanie prognoz wyników finansowych.
Okres 3 miesięcy zakończony | Różnica | ||
30 czerwca 2008 roku | 30 czerwca 2007 roku | procentowa | |
Średnia liczba abonentów1) Pakietu Familijnego | 1.940.473 | 1.366.024 | 42,1% |
Średnia liczba abonentów Pakietu Mini | 286,9 | 153,3 | 87,2% |
Średnia liczba Abonentów | 2.227.374 | 1.519.320 | 46,6% |
Liczba abonentów Pakietu Familijnego na koniec okresu | 1.984.931 | 1.399.845 | 41,8% |
Liczba Abonentów Pakietu Mini na koniec okresu | 302,73 | 161,87 | 87,0% |
Liczba Abonentów na koniec okresu | 2.287.656 | 1.561.711 | 46,5% |
Współczynnik odpływu abonentów Pakietu Familijnego (churn | 8,06% | 4,15% | 3,91 pp |
Współczynnik odpływu abonentów Pakietu Mini (churn) | 0,10% | 0,01% | 0,09 pp |
Współczynnik odpływu abonentów (churn)2) | 7,10% | 3,85% | 3,25 pp |
Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) Pakietu Familijnego (zł) | 39,3 | 37,6 | 4,5% |
Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) Pakietu Mini (zł) | 8,5 | 8,6 | (1,1%) |
Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU)3) (zł) | 35,3 | 34,7 | 1,7% |
Koszt pozyskania abonenta (SAC)4) (zł) | 101,6 | 16,3 | (12,6%) |
1) liczona jako suma średniej liczby abonentów w każdym miesiącu okresu podzielona przez liczbę miesięcy w okresie; średnia liczba abonentów w miesiącu wyznaczana jest według formuły [(liczby abonentów na koniec miesiąca + liczba abonentów na początek miesiąca)/2];
2) liczony jako odsetek rozwiązanych umów, obliczany jako stosunek liczby umów rozwiązanych w okresie 12 miesięcy poprzedzającym dzień bilansowy i średniorocznej liczby umów w tym okresie;
3) liczony poprzez podzielenie przychodów należnych z tytułu opłat abonamentowych w danym okresie przez średnią liczbę abonentów w danym okresie i przez liczbę miesięcy w danym okresie;
4) liczony jako suma prowizji należnych dystrybutorom oraz Telefonicznemu Centrum Obsługi Klienta za jednego pozyskanego abonenta;
Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat ma 2,287 mln abonentów. Który pakiet najpopularniejszy?