Cypr promuje się nowym logo i hasłem. Mają pomóc w powrocie turystów na wyspę po pandemii
Ministerstwo turystyki Cypru zaprezentowało nową identyfikację wizualną i hasło, które mają zachęcać do odwiedzin tego kraju przez urlopowiczów. Zaletą obecnego logo ma być jego elastyczność, zaś wprowadzone hasło sugerować dodatkowe zalety turystyczne Cypru oprócz plaż i słońca.
Cypr należy do tych krajów śródziemnomorskich, dla których znaczną część rocznych przychodów stanowią wpływy z turystyki. Dlatego w Cypr mocno uderzyła pandemia i związane z nią ograniczenia w podróżowaniu. Według dostępnych danych w 2020 r. liczba turystów, którzy odwiedzili ten kraj wyniosła nieco ponad 631 tys., co oznaczało spadek o z górą 84 proc. w porównaniu z rokiem 2019.
Nowe logo i hasło
Teraz, w związku z upowszechnieniem szczepień na Covid-19 i luzowaniem pandemicznych obostrzeń turystyka ma szansę odbić się od dna. Aby zwiększyć ten efekt Cypr sięgnął po nową identyfikację wizualną.
Czytaj także: Prawie połowa Polaków planuje urlop tylko w kraju. Od zagranicy odstrasza wizja szczepienia
Ministerstwo turystyki Cypru podczas konferencji zaprezentowało nowe logo i hasło, które mają promować zalety tego kraju w reklamach i innych kanałach dotarcia do odbiorców. Dotychczasowa (u góry) i nowa identyfikacja (u dołu) są widoczne poniżej.
Podczas prezentacji Savvas Perdios, wiceminister turystyki Cypru wyjaśnił, że zalety nowego logo to przede wszystkim jego duża elastyczność i możliwość swobodnej modyfikacji w zależności od zastosowania w konkretnych kontekstach.
Czytaj także: Turystyka w Europie zaczyna się odradzać
Z kolei cała nowa komunikacja wizualna Cypru ma uświadomić turystom, że kraj ma do zaoferowania nie tylko takie atuty jak słoneczna pogoda i atrakcyjne plaże, ale także bogatą kulturę, zabytki czy atrakcje kulinarne dla smakoszy. Dzięki temu kraj chce przyciągnąć przyjezdnych także poza tradycyjnym sezonem wakacyjnym.
Dołącz do dyskusji: Cypr promuje się nowym logo i hasłem. Mają pomóc w powrocie turystów na wyspę po pandemii