Czego oczekują klienci od operatorów komórkowych?
Do głównych kryteriów oceny operatorów komórkowych należą sprawna obsługa klienta i wsparcie techniczne, inicjatywy zwiększające lojalność klientów oraz przejrzysty proces fakturowania i płatności. Dla klientów zorientowanych na karierę najważniejszy jest sposób fakturowania i płatności, natomiast młodzi profesjonaliści oczekują propozycji dostosowanych do indywidualnych wzorców korzystania z telefonu - wynika z raportu działu ConsumerLab firmy Ericsson.
Z raportu wynika, że klienci należący do różnych kategorii mają zróżnicowane potrzeby. W przypadku osób starszych i mniej obeznanych z nowoczesną technologią o zadowoleniu decyduje sam proces zakupu telefonu.
Klienci zorientowani na karierę skupiają się na rachunkach i płatnościach. Oczekują przejrzystego systemu fakturowania i naliczania należności bez zawyżonych, nieoczekiwanych lub ukrytych opłat.
Młodzi profesjonaliści cenią sobie inicjatywy zwiększające lojalność klientów, takie jak propozycje przejścia do planu usług dostosowanego do sposobu, w jaki korzystają z telefonu.
Z kolei dla rodziców najważniejszym czynnikiem jest proces fakturowania. Chcą oni kontrolować wykorzystanie telefonów zarówno własnych, jaki i swoich dzieci przez internet lub za pomocą odpowiedniej aplikacji.
Głównym powodem kontaktowania się klientów z operatorami jest zmiana planu usług na droższy lub tańszy. 61% badanych kontaktowało się ze swoimi operatorami w ciągu ostatnich sześciu miesięcy z tego właśnie powodu, 58% - w celu uzyskania pomocy lub rozwiązania problemu, a 51% - aby uzyskać więcej informacji o nowych usługach lub produktach.
Dział Ericsson ConsumerLab przeprowadził wywiady z prawie trzema tysiącami osób ze Stanów Zjednoczonych, Brazylii i Rosji.
Dołącz do dyskusji: Czego oczekują klienci od operatorów komórkowych?
Właśnie przeniosłem kolejny numer do T-Mobile (bez zmiany samego telefonu), w punkcie zaoferowano mi abonament za 3 miesiące po 1 zł, i tak samo za dwa miesiące, jeżeli od razu odbiorę numer tymczasowy. Po tygodniu dostałem fakturę , ale oczywiście nie na 1 zł a na 25. Pani na Infolinii mnie oczywiście olała - nie mamy takich umów - a ja pamiętam że nad biurkiem osoby mnie załatwiającej wisiał duży emblemat t-mobile (małe litery specjalnie, bo nie zasługują na duże).
Jedyne co mogę zrobić to stopniowo wycofać WSZYSTKIE usługi z tej kiepskiej firmy, a mam ich niestety kilka.
Najgorsze jest niestety to, że większość operatorów postępuje dość podobnie!!!.