„Cztery Kąty” i „Ładny Dom” będą dalej wydawane, od Agory przejęli je Artur Krochmal i Paweł Mijas
Spółka Pressland, kierowana przez Artura Krochmala i Pawła Mijasa, przejęła od Agory miesięcznik „Ładny Dom”, licencję do „Czterech Kątów” oraz serwisy internetowe Bryla.pl, e-Ogrody.pl i Domosfera.pl. Oba pisma będą dalej ukazywały się jak miesięczniki - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Chcemy jak najszybciej wrócić do ich wyników sprzedażowych sprzed kilku lat - zapowiada Mijas.
Agora w połowie br. zapowiedziała, że jesienią zakończy wydawanie czterech magazynów: miesięcznika wnętrzarskiego „Cztery Kąty”, miesięcznika budowlanego „Ładny Dom”, kwartalnik „Niezbędnik Ogrodnika” i miesięcznika dla rodziców „Dziecko”.
- Pierwsze zmiany w tym obszarze nastąpiły jesienią ub.r., gdy spółka ogłosiła strategię wydawniczą czasopism skoncentrowaną na najmocniejszych markach. Teraz spośród wskazanych wówczas magazynów wybrano te, które w największym stopniu realizują zakładane cele, zwłaszcza w zakresie rentowności, mają największy potencjał rozwojowy i są komplementarne w stosunku do oferty wydawniczej „Gazety Wyborczej” - uzasadniała Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Agorze.
Nowy właściciel
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl spółka Pressland kupiła od Agory miesięcznik „Ładny Dom”, licencję na wydawanie „Czterech Kątów” oraz serwisy internetowe Bryla.pl., e-Ogrody.pl i Domosfera.pl. Nie podano, ile za nie zapłaciła, przy czym wartość transakcji nie jest na tyle duża, żeby Agora musiała informować o niej w komunikacie giełdowym.
- Transakcja ta wprowadziła nas do pierwszej ligi wydawnictw związanych z budową i urządzaniem domów, wnętrzarstwem i urządzaniem ogrodów - podkreśla Artur Krochmal, prezes Pressland. - Platforma ladnydom.pl wraz z miesięcznikami Ładny Dom i Cztery Kąty to jedne z największych i najstarszych tego typu przedsięwzięć w Polsce, z bardzo dobrym wizerunkiem i wielką rzeszą oddanych internautów, czytelników i reklamodawców - dodaje Paweł Mijas, dyrektor zarządzający spółki
Pressland został założony w listopadzie, natomiast Artur Krochmal i Paweł Mijas mają wieloletnie doświadczenia w branżach budownictwa i mediów. Krochmal w ostatnich latach był szefem serwisu Dobrebudowanie.pl, wcześniej wydawał też gazety, katalogi budowlane i poradniki, a także zarządzał budowami. Z branżą jest związany od 25 lat. Mijas w latach 1991-2008 pracował w Polska Press Grupie (m.in. jako zastępca redaktora naczelnego „Echa Dnia). Potem przez 10 lat był dyrektorem ds. komunikacji, marketingu i PR w ZPUE, a ostatnio prezesem Domveo.
Nowe numery „Czterech Kątów” i „Ładnego Domu” na początku roku
Obecnie Pressland skupia się nad przejęciem wydawania magazynów „Cztery Kąty” i „Ładny Dom” oraz serwisów Bryla.pl, e-Ogrody.pl i Domosfera.pl. Pisma nadal będą ukazywać się jako miesięcznika, publikowane też będą ich wydania specjalne.
- W tej chwili porządkujemy przejęte tytuły, przenosimy się do nowego biura, podpisujemy umowy z kolporterami i drukarniami. Na razie nie zmieniany layoutów „Czterech Kątów” i „Ładnego Domu”. Skupiamy się, żeby w styczniu ukazały się nowe wydania obu pism - opisuje Paweł Mijas w rozmowie z Wirtualnemedia.pl
W zespole „Ładnego Domu” pozostała redaktor naczelna Katarzyna Wangin i część dziennikarzy, skompletowano też już część zespołu redakcyjnego „Czterech Kątów” (nie wiadomo jeszcze, kto będzie szefem magazynu). - „Ładny Dom” i „Cztery Kąty” będą na razie szły swoim dotychczasowym dobrym stylem, oczywiście nowi ludzie będą wprowadzać nowe elementy. Mocno postawiliśmy na dział zagraniczny, żeby pokazywać czytelnikom, co w budownictwie i designie dzieje się w Europie i nie tylko -zapowiada Mijas.
Pressland rozwija też dział sprzedaży reklam, w najbliższym czasie dołączą do niego nowe osoby. - W pierwszym kwartale wprowadzimy nowe produkty reklamowe, będziemy oferować klientom pełną komunikację w naszych mediach: od wydań papierowych do wszystkich rozwiązań na naszych portalach i w social media - wylicza dyrektor zarządzający firmy.
- Chcemy jak najszybciej wrócić do wyników sprzedażowych „Ładnego Domu” i „Czterech Kątów” sprzed kilku lat. Organizujemy szeroki kolportaż obu tytułów, będą dostępne w wielu miejscach, w których dotychczas ich nie było. Więc nakład będzie dużo wyższy niż ostatnim okresie - zapowiada Paweł Mijas.
Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. sprzedaż ogółem „Czterech Kątów” wynosiła 29 522 egz., średnia sprzedaż dwóch wydań „Ładnego Domu” - 9 000 egz.
Szybciej znaczące zmiany pojawią się w serwisach internetowych przejętych przez Pressland. - W pierwszej kolejności zajmiemy się Bryla.pl, która będzie rozwijana jako serwis branżowy, będziemy z dużym rozmachem organizować plebiscyt Bryła Roku. Będzie wyższa intensywność dodawania treści w serwisach internetowych, chcemy żeby były one bardziej wartościowe - opisuje Paweł Mijas.
Dołącz do dyskusji: „Cztery Kąty” i „Ładny Dom” będą dalej wydawane, od Agory przejęli je Artur Krochmal i Paweł Mijas
Kolejne dobra rodzinne wyprzedają.....
Czytaj: Zamiast artykułów będą tanie kalki z zagranicznych katalogów.