Czytelnictwo dzienników w dół, ”Gazeta Wyborcza” liderem
“Gazeta Wyborcza” była liderem czytelnictwa wśród dzienników w okresie od kwietnia do września br. - wynika z badania PBC General. Na drugim miejscu znalazł się “Fakt”, ale oba tytuły - tak jak zdecydowana większość dzienników - zanotowały spadki czytelnictwa.
W analizowanym okresie po “Gazetę Wyborczą” (Agora SA) sięgało 13,01 proc. respondentów, zaś rok wcześniej było ich 14,12 proc., co dawało dziennikowi wtedy drugie miejsce.
Na pozycję drugą z pierwszej spadł tabloid “Fakt” (Ringier Axel Springer Polska), którego poziom czytelnictwa zmalał w ciągu roku z 14,20 proc. do 12,45 proc.
Na podium znalazł się jeszcze bezpłatny dziennik “Metro” (Agora SA), który jest czytany przez 5,71 proc. ludzi (rok wcześniej było to 6,25 proc.).
Tytuł | Kwiecień – wrzesień 2011 | Kwiecień – wrzesień 2010 |
procent respondentów | procent respondentów | |
Gazeta Wyborcza | 13,01% | 14,12% |
Fakt | 12,45% | 14,20% |
Metro (dziennik bezpłatny) | 5,71% | 6,25% |
Super Express | 5,55% | 6,54% |
Rzeczpospolita | 3,92% | 4,29% |
Przegląd Sportowy | 3,55% | 3,84% |
Dziennik Gazeta Prawna | 2,24% | 3,06% |
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) | 2,02% | 2,31% |
Gazeta Podatkowa | 0,70% | 0,68% |
Sport | 0,50% | - |
Puls Biznesu | 0,35% | 0,33% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 0,22% | 0,23% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2010 roku na losowej próbie 24 288 przypadków i w okresie od kwietnia do września 2011 roku na losowej próbie 24 478 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Czytelnictwo dzienników w dół, ”Gazeta Wyborcza” liderem