„Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w lipcu
W lipcu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Dziennik Zachodni” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w lipcu 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 967 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 2,39 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 741 egz., o 0,33 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 11,38 proc. do 3 651egz.
Na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 1 818 egz. znalazła się „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Tytuł ten pochwalić się mógł wzrostem wynoszącym 10,25 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 17,08 proc. do 301 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu 2018 roku należała do „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa), który awansował z drugiej lokaty. Jego wynik wyniósł 1 127 egz., po wzroście o 198,15 proc.
Drugie miejsce zajął „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM)., awansujący z osiemnastej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 796 egz., po wzroście o 1347,27 proc.
Podium uzupełnia „Echo Dnia” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 60,39 proc. do 571 egz.
Największym wzrostem - o 1490 proc. do 159 egz. - pochwalić się mógł „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Tytuł ten w zestawieniu był 18., po awansie z 22. lokaty.
Z kolei najwięcej straciła „Gazeta Krakowska” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 1. na 10. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 31,42 proc. i ostatecznie wyniósł 310 egz.
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Dziennik Zachodni” liderami sprzedaży e-wydań w lipcu