Danone rezygnuje jednak z rosyjskiego biznesu
Firma Danone, właściciel m.in. marki serków Danio w Polsce poinformował, że mimo wcześniejszych zapowiedzi o pozostaniu w Rosji rezygnuje ostatecznie z rosyjskiego biznesu.
Rosję opuści francuska firma Danone, producent nabiału i innych artykułów spożywczych. Spółka poinformowała o tym w oficjalnym oświadczeniu. Odpisy wyniosą 1 mld euro.
Firma wyjaśniła, że Danone przekaże kontrolę nad biznesem Rosjanom. Według kierownictwa jest to najlepsze rozwiązanie, które zapewni ciągłość produkcji, dostaw i handlu. Ponadto nie ucierpią pracownicy, konsumenci i partnerzy.
5 kwietnia br. biuro prasowe Danone poinformowało, że firma nie zamierza wychodzić z rynku rosyjskiego. Tłumaczono wówczas, że bezpieczeństwo pracowników i utrzymanie nieprzerwanej pracy to priorytety.
20 kwietnia spółka podała plany przeorientowania swojej działalności w Federacji Rosyjskiej na podstawowe produkty mleczne, żywność medyczną i dla niemowląt. Dostawy produktów Alpro i wody Evian zostały wstrzymana. Wyjaśniono, że firma przekaże wszystkie zyski otrzymane w Rosji organizacjom pomocy humanitarnej.
6 marca Danone zawiesił projekty inwestycyjne w Rosji. 23 marca firma ogłosiła, że będzie kontynuować lokalną produkcję podstawowych produktów mlecznych i żywności dla niemowląt w Rosji.
15 marca szef Związku Francuskich Przedsiębiorców (Medef) Geoffroy Roux de Beziers zapowiedział, że francuskie firmy pozostaną w Rosji. Podkreślił, że francuski rząd nie wydał rekomendacji do opuszczenia kraju.
Danone zajmuje 20 miejsce w rankingu największych reklamodawców w Rosji. W 2020 roku firma przeznaczyła na ten cel ponad 3 miliardy rubli. Danone działa w Rosji od 1992 roku. Firmę reprezentują marki Danone, Danissimo, Activia, Actimel, Bio Balance, Prostokvashino, Rastishka, Tyoma i inne.
Dołącz do dyskusji: Danone rezygnuje jednak z rosyjskiego biznesu
L