Discovery liderem, BBC Knowledge i TVP Historia najbardziej do góry
Większość kanałów dokumentalnych zanotowało w listopadzie br. wzrost oglądalności, w grupie wszystkich widzów najwięcej zyskała stacja BBC Knowledge, a w 16-49 - TVP Historia. Liderem jest niezmiennie Discovery Channel.
W grupie widzów w wieku 4+ Discovery miał w zeszłym miesiącu 0,67 proc. udziału w rynku po wzroście o 35,4 proc. Druga pozycja przypadła siostrzanej stacji Animal Planet (0,32 proc. udziału, wzrost o 29,4 proc., który dał jej awans z miejsca drugiego). Na podium znalazł się także kanał National Geographic Channel, który zanotował 0,24 proc. udziału po spadku o 10 proc. Rok temu zajmował on drugą pozycję.
Największy wzrost w tej grupie odnotował kanał BBC Knowledge, zajmujący przedostatnią, dziewiątą pozycję. Jego udział w rynku poszedł do góry o 44,4 proc. do 0,10 proc. Najwięcej straciła natomiast zajmująca ósme miejsce stacja Planete, której wynik to 0,11 proc. Jej widownia zmalała o 20,7 proc.
listopad | wszyscy 4+ | |||
2009 | 2010 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Discovery | 32 670 | 0,495 | 44 627 | 0,670 |
Animal Planet | 16 214 | 0,245 | 21 133 | 0,317 |
National Geographic | 17 754 | 0,269 | 16 145 | 0,242 |
Discovery ST/Science | 15 657 | 0,237 | 16 098 | 0,242 |
Discovery World | 15 717 | 0,238 | 15 660 | 0,235 |
Zone Reality | 10 626 | 0,161 | 10 974 | 0,165 |
Nat Geo Wild | 9 280 | 0,139 | ||
Planete | 8 907 | 0,135 | 7 097 | 0,107 |
BBC Knowledge | 4 780 | 0,072 | 6 906 | 0,104 |
Travel Channel | 5 293 | 0,080 | 5 330 | 0,080 |
TVP Historia | 1 001 | 0,015 | 1 139 | 0,017 |
Wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia pierwsza trójka była nieco inna. Na pierwszym miejscu znalazł się co prawda Discovery (0,98 proc. udziału, wzrost o 36,8 proc.), ale drugie miejsce zajął już Discovery Science z udziałem na poziomie 0,34 proc., czyli wyższym niż rok temu o 1,5 proc. Na trzeciej pozycji uplasował się kanał Animal Planet (0,31 proc. udziału, wzrost o 38,3 proc.).
W tej grupie największy wzrost odnotowała TVP Historia. Jej udział wzrósł w listopadzie br. aż o 114,3 proc. do 0,02 proc. Ale nadal stacja z marginalnym wynikiem pozostaje na ostatnim miejscu zestawienia.
Największe spadki zanotowały natomiast Planete i Travel Channel – udział każdej z tych stacji spadł o 11,7 proc.
listopad | wszyscy 16-49 | |||
2009 | 2010 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Discovery | 20 133 | 0,712 | 28 037 | 0,975 |
Discovery Science | 9 461 | 0,334 | 9 757 | 0,339 |
Animal Planet | 6 274 | 0,222 | 8 839 | 0,307 |
Discovery World | 7 974 | 0,282 | 8 502 | 0,296 |
National Geographic | 9 061 | 0,320 | 8 390 | 0,292 |
Zone Reality | 5 735 | 0,203 | 6 068 | 0,211 |
Nat Geo Wild | 4 701 | 0,163 | ||
BBC Knowledge | 3 137 | 0,111 | 4 325 | 0,150 |
Planete | 3 127 | 0,111 | 2 824 | 0,098 |
Travel Channel | 2 654 | 0,094 | 2 380 | 0,083 |
TVP Historia | 207 | 0,007 | 431 | 0,015 |
Najpopularniejszą pozycją w listopadzie br. na antenie Discovery Channel był brytyjski serial “Szkoła przetrwania”.
Raport top programów | ||
Discovery | Wszyscy 4+ | |
Program | AMR | SHR % |
SZKOLA PRZETRWANIA /SER DOK.W.BRYT/ | 193 890 | 1,325 |
JAK TO JEST ZROBIONE /SER.DOK.KAN./ | 186 550 | 1,151 |
FANI CZTERECH KOLEK /SER. DOK. ANG/ | 180 846 | 1,692 |
RZECZNE POTWORY /SER.DOK.USA/ | 166 999 | 1,179 |
NAJNIEBEZPIECZNIEJSZY ZAWOD SWIATA /DOK.USA/ | 161 197 | 1,165 |
APOKALIPSA 2012 /FILM DOK.USA/ | 149 327 | 1,963 |
POGROMCY MITOW /SER.DOK.USA/ | 146 795 | 1,000 |
PIATY BIEG /SER.DOK.ANG./ | 144 892 | 1,499 |
BRUDNA ROBOTA /SER.DOK.USA/ | 142 384 | 0,858 |
BRON DOSKONALA /SER.DOK.ANG./ | 138 728 | 1,791 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości firmy At Media.
Dołącz do dyskusji: Discovery liderem, BBC Knowledge i TVP Historia najbardziej do góry